AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.871

Billig Insp.2?

Halloj!

Insp. 2 närmar sig med stormsteg. Någon som har koll på bra och billiga (undrar om det går ihop?) serviceställen i Västmanland. Bilen i fråga är en E34 525 Touring -95.

Tackar på förhand!

Behöver inte falla för en frestelse, kan ju gå själv..
stefannorr
Bara som jämförelse så ska ja in på insp 2 på tisdag i Luleå..20% rabatt...kostnad 3625 kr..tillägg för byte av kardanolja 212 kr som ska bytas varannan insp 2.
Tror ja gav över 5000 kr när ja hade min 320 -97...men då la ja till byte av vxl-olja m.m.
Hejsan!

Ingår inte byte av växellådsolja i Insp.2? Jag har för mig att det stod så i servicehäftet...

pe
3.381
per_j82
525i -90
525i -93
528i Touring -98
M5 -03
Växellådsoljan i en manuell låda ska bytas varannan inspection 2, däremot oljan i bakaxelväxeln ska bytas varje inspection 2.

/Per
stefannorr
Numer så är de ju lifetimeoljor i typ e 39 ..annat i e 36 m f l ...så vad som ingår eller inte måste man kolla upp i servicehäftet eller med verkstad..i e 39 ingår ej vxl oljebyte eller byte i bakaxelväxel eftersom de är sk lifetimeoljor..men numer så rekomenderar dom flesta verkstäder byte i alla fall.
Ja har bytt i automatlådan(lifetimeoljan vid typ 8800 mil) fast den enligt rek ej ska bytas.
Ba
31
Barkarö
BMW 520i -97
BBR i Kolbäck billig & bra jämfört med auktoriserade verkstäder

// MM
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Efter att ha praktiserat på BMW Danderyd i två veckor så kan jag direkt säga att om bilen är äldre än 3år/gått längre än 8000 mil så är alla byten utom motorolja, alla filter och tändstift tilläggsarbeten som kostar extra, växellådans oljenivå t.ex. kontrolleras bara om den läcker, likaså bakaxeln.

Tilläggsarbeten som man vill ha utförda (t.ex. växellådsolja eller bromsvätskebyte) måste man säga till om annars görs de inte...

Mvh
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Men om bilen är ny (under 3år/8000 mil) så görs allt kostnadsfritt...
Hejsan rob_t_j72!

Det där lät ju inte alltför upplyftande. Då är det ju bara att göra som man har gjort förr; markera alla dealjer som ska ingå i servicen och kolla dem efteråt så att jobbet har blivit gjort. *suck*

Tack för tipset Barkarö!

m3_kosova
Har köpt en M3 E46 05 import from USA, bilen fyller 3 år juni 2008, men på BMW sa dem att varken garanti eller service gäller för dessa bilar från USA!
Jag frågade varför, dem sa att det är så att vi kan inte kontrollera bilar från USA då dem har andra system mm.

Stämmer detta?

Mvh
Kardanolja...Vart finns den i bilen..??
Kardanolja...Vart finns den i bilen..??
lob
Kardanolja finns i Kardanstången som rymmer ca 15 liter ;))
lob
Förlåt !! Kunde inte hålla mig. Förmodligen avses bakaxelolja

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.