|
|
|
|---|---|
|
Har nyligen köpt en 528i-96:a med defekt topplock. När jag köpte bilen gick den att köra, den gick riktigt bra och det va ingen olja i vattnet och ingen vatten i oljan heller, däremot så börjar den koka när den blivit varm, det läcker alltså in komprision i kylarvattnet. Nu har jag rivit av toppen plockat isär den till minsta beståndsdel och gjort rent allt mycket nogrant men hittar ingen spricka någonstans. Har även använt penetrerande spricksökningsmedel utan resultat. Nu till frågan kan toppen bara ha blivit krokig? Är det värt och lämna in den på planing och återmontera allt igen? Hur hade ni gjort? Är det vanligt att dom bara blir krokig, har själv bara hört om toppar som spricker. mvh: Stefan Länk | |
|
Kan ev vara en spricka under ett ventilsäte, tänk på att den kan vara microskopisk den vidgas när toppen blir varm. Att styla en volvo är som att sminka en Gris;) |
|
stefannorr |
Va var priset på en sån om man får vara nyfiek o miltal? |
|
Jag gav 58000, kanske lite dyrt? Så det finns lite marginal till marknadspris men med tanke på att jag kan göra allt jobb själv så ska det väl gå runt, Men jag ville ha bilen för den är ganska välutrustad med bl,a en mycket fin brun skinninredning som jag inte har sett i så måga andra. Den är desutom svensksåld och har gått ca:18000mil. ingen som varit med om nått liknande? eller har något förslag? Som det ser ut nu så tror jag att jag planar av toppen och bultar på den igen. Kostar ca 3000 med packningssats, bultar och planing. Länk |
|
Y! |
DU kan ju lämna in toppen och få den kontrollerad hos någon seriös motorrenoverings firma innan man planar den... //Jonn |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.