AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
576

HK ljudet i en 330Ci Cab

mb
270
mbri
435i Cab -15
Land ROver LR2 -12
Jag har HK ljudanläggningen i min E46 330Ci cab och nu undrar jag om någon kan ge mig lite tipps om vilka högtalre man borde stoppa i.

Det krav jag har är att dom skall ersätta de gamla utan att modifieringar görs.

Jag har även ett 4x100W BOSS slutsteg som ligger och undrar om man skulle kunna använda det till något roligt i blien.
Roligt så menar jag att förbättra ljudet, annars så finns det säker en massa andra saker att göra med det ;-)

/Mikael
to
726
tommysbmw
BMW 330e xDrive

Synd att du skall behöva gradera upp, HK är fullt godkänt i en annan bil....... dvs sedan. Många säger att det kan vara svårt att få bra ljud i cabbar och touringmodeller, oavsett vad som sitter i.
Min son har HK i sin 325:a/limo/ och ljudet är mycket bra, finns igentligen inget att klaga på.
Sedan är ljudet en subjektiv upplevelse som du kanske vet, varför goda råd kan vara svårt att ge.

mvh
Tommy

NoFear
mb
270
mbri
435i Cab -15
Land ROver LR2 -12
Det som jag är lite irreterande på är att det skrapar och slår igenom lite ur högtalarna när man spelar på lite högre volymer.

Min tanke var då att byta högtalarna mot något riktigt bra för att kanske bli av med det. Nu vet jag inte vad som är riktigt bra och skulle gärna vilja ha hjälp med detta.

/Mikael
mbri:

Jag tror att det är samma ljud system i M3 som cabben i så fall finner du all info på denna länk:

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.