|
|
|
|---|---|
|
Är det ingen som monterat en el-fläkt på en 535:a som vet vad som kan tänkas passa?? | |
|
Ja plats finns det ju....pröva mät på en fläkt från volvo 940 eller bätttre en bil med dubbla fläktar, Tips: gå på skroten o ta en tumstock med dig, då hittar du säkert ngt passande. Mvh L Ex:02-?,323-83,323-84,323/2,5,325t-89,325-91,530-77,530-80,528-84,M535-86, |
|
|
Köpte en fläkt anpassad för en truck som var smal nog att passa. Vill minnas att den byggde 60 mm. Trots det satte jag den inte mitt på kylaren, utan fick ta bort plastsmecket mellan kylaren och motorn. För att starta fläkten finns tre möjligheter: 1. Dra en brytare till kupen (ej att rekomendera om du inte ibland vid stadskörning slänger ett öga på tempmätaren, eller om ngn annan använder bilen som inte har koll på tempraturen. 2. Montera en termostat på kylvatnet. 3. Både termostat och brytare till kupen. |
|
|
Vid vilket gradantal ska fläkten starta då?? |
|
|
jag har en teori som jag tänker prova snart jag har en 535i -89 med AC när det sitter AC monterat så sitter det redan två el-fläktar framför AC kylaren och den sitter framför vatten kylaren Dom två fläktarna startar när bilen går farligt högt i temp alltså måste det sitta en givare till dom på kylvattnet. Om man byter den till en som slår till tidigare då måste ju el-fläktarna funnka utmärkt som kyl fläktar rätta mig om jag har fel GASAR TILL DET RASAR |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.