AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
910

Larmet retar mina grannar...

mb
270
mbri
435i Cab -15
Land ROver LR2 -12
Jag har ett problem på min 330Ci Cab E46 att larmet går igång stup i kvarten. Det som jag tycker är konstigt är att det verkar som om det bara händer hemma när bilen står lutad neråt.

Det verkar inte hända när bilen står parkerad plant...

Någon som kan ha en ide om vad det kan vara?

/Mikael
De kan vara sensorn som känner av om man hissar upp bilen som bråkar. Denna är till för att förhindra fälgstöld.

Att inaktivera den görs nog endast via DIS.
Den skall dock känna av hur bilen parkeras och sen utgå ifrån den vinkeln för att larma vid upphissning av bilen.
Prova annars att avaktivera rörelse detektorn i coupen för att utesluta att de inte är den som ger falsklarmet.
Detta görs genom att dubbeltrycka på pålarmningsknappen.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
mb
270
mbri
435i Cab -15
Land ROver LR2 -12
Om man åker in till en BMW verkstad kan dom då se vad som orsakat att larmet dragit igång?
Sp
19
Spacey@md
325 sedan -92
Givetvis kan en BMW-verkstad hjälpa dig med detta.
IQ
361
IQ=pi
BMW 630Ci -07
BMW 525 AiT -08
Diverse Ducatis
Toyota MR2 -00
BMW 325 XiC -07
Om du har rörelsedetektor i kupén så är min gissning att den är lite för känslig. Speciellt om det finns katter i granskapet... Går naturligtvis att justera :-)

Man är inte paranoid om de verkligen är ute efter en.
BadaBing
Hade samma problem med en E36, då var det nivåsensorn som inte funkade som den skulle.
Dock tog det lite tid innan de kom på just det.. (kanske kan fråga om det "kan vara nivåsensorn" när du besöker verkstan)
mb
270
mbri
435i Cab -15
Land ROver LR2 -12
Tack för alla svar!

Jag har nu bokat tid på fredag och ska då be dom kolla vilken givare som larmat.

Jag är också inne på att det är nivågivaren som är problemet för det händer bara när bilen inte står plant.

/Mikael
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.