AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
475

BMW 540iA -93

Har några frågor till er som kan det mesta!
Jg har precis inhandlat min första BMW och min första bil överhuvud taget, det blev en BMW 540iA -93. Jag har några saker som jag kom på direkt att ni kanske har lösningar på;

1: Det är ju en Elgardin bak i den, men när man kör upp den, så lever den om ganska mycket på slutet, lixom som om den vill skjuta hela gardinen genom taket, är det nått ni vet vad man kan göra åt saken?

2: Jag undrar om det är nnå som har en beskrivning på färddatorn att lämna till mig, typ felmeddelanden och liknande?

3: Är det en bra bil jag köpt? :)

MVH: Fredrik

BMW 540iA -93 :)
Du råkir inte vara den som gått på den blå 540:n för 60000:- ??
Bara en undran, i så fall blir du nog bedragen med lite problem. En liten fågel har visskat i mitt öra att den gått ca 34000 mil (dock har den ej servicbok och står på ca 15000 mil)
Annas är det en kanonbil. Jag letar själv för brinnande fart efter en..

Behnadla din BMW, som du själv vill bli behandlad av den!
Visa användare
879
mageng
528iA -99
Modellen är fin, men om din bil är det är en annan femma =)
Byt språk på datorn. Beskrivning finns på mekartips.
Till Tobbz.
Har du kollat upp bilens historik eftersom du vet att den gått 34000mil eller vad?
Var själv lite intresserad av bilen i Ö-vik, men när servicebok saknas så bir man ju alltid misstänksam, tur att en viss historik kan spåras via BMW själva, fast dom tar bra betalt för det, 400:-...synd för förut var det gratis.

Peter B
Vet ej vem ägaren är här på forumet och jag vill inte förstöra för honom. Har ej sett bilen med egna ögon men JA, bilen är uppkollad och när den togs in i Sverige -97 tror jag det va så var sista servic på 31000 mil. Därefter får man väl gissa.
JAg blev nog lite för sugen...

Behnadla din BMW, som du själv vill bli behandlad av den!
stimpenbmw
Hur gör man för att kolla upp en bil via BMW?
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Ta med chassinr/regnr och gå in till närmsta BMW verkstad.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.