|
|
|
|---|---|
|
min bil svajar oerhört på tomgång när den e varm. ibland så mycket att motorn dör. men bara oftast så svajar den under 5 sek för att sedan stabiliseras och gå fint. någon som vet vad det beror på? kul när man precis köpt e36:an.. har annars kört e30 å aldrig haft problem! men nu.. på direkten. tack på förhand | |
| Har du kontrollerat kylarvätskan? | |
|
kylarvätskan.. vad har den med saken att göra? Den är OK. ligger precis vid maxtrecket. Och den kan inte vara insugsbälgen för den är helt ny. Men när man stänger av motorn låter det som att det puser, rätt kraftig också. som om den släpper ut luft. |
|
|
hade samma problem på min 320ic-92a, men jag kom aldrig tillrätta med det problemet, hände bara när bilen var varm och man tex hade stängt av bilen i 5-10min för att sedan starta den igen. kollade allt i från insuget till lamban och tomgångsmotorn och pratade med massa så kallade experter, men ingen kunde hjälpa mig!. Det kunde även uppträda när bilen var varm utan att ha varit avstängd. skulle vara kul att veta vad det är - skriv och berätta om du hittar problemet! Kör i frid |
|
|
Har samma problem med min... inte mycket att göra verkar det som.. "En gång BMW, alltid BMW" |
|
|
men det är ju så himla frustrerande! måste hålla tomgången med hjälp utav gasen. inte roligt. å jag som trodde man skulle bli nöjd ägare till en e36:a som jag suktat efter så länge. Det måste finnas någon som har haft samma fel men åtgärdat det. snälla berätta vad som va felet. |
|
| Kollat gasspjälls potentiometern (lägesgivare)? Är kolbanorna slitna i den så hittar ej styrelektroniken tomgångsläget. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.