|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag håller på med att bygga turbo på en M50B25 under vintern. Min fråga är: Om jag ska o-ringa blocket, hur går jag till väga? Vad finns det för olika alternativ? Har sökt med får inget entydigt svar. | |
| Hur mycket ska du ladda? org. komp.? | |
| Ska inte ha orginal komp. Svarvade kolvar.. Har inte bestämt mig för hur mycket jag ska ladda, men inte över ett kilo.. | |
| Da trenger du inte å o-ringa... | |
| jag passar på o frågar ja med........om ja laddar ca 1,5bar och har kompsänkt, och kör med ppf packning, håller det då eller måste jag också o-ringa block | |
|
Hael: Om du kör med PPF stålpackningarna så ska du inte o-ringa. |
|
|
Exakt. Man ska bara plana block och topp samt helst köra med ARP pinnbult till toppen. Dom åker med 6-700hk i M50 dagligen med dessa. |
|
| PPF stålpackning? Var finns dessa? | |
| Finns på Länk | |
|
ska dessa stålpackningar limmas mellan varje skikt? Hur mycket kostar pinnbultarna, det stod att man skulle kontakta dom men om någon vet så... |
|
| btw, går det utan att plana blocket, bara plana toppen... har tänkt slippa ta ut motorn nämligen | |
|
Inge lim behövs till dessa packningar! Man bör plana blocket,men det är många som kört och bara planat toppen. Arp bult sats kostar 2500kr |
|
| ok tack för ditt snabba svar! =) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.