|
|
|
|---|---|
Pär68 |
Hej Har en 316i-01, i min ägo sedan ett par månader. Hade problem med knarrande framdörrar i somras. Nu är det ljudet borta men nu "skallrar" förardörrens ruta istället! Ngn som vet vad som är fel? Dessutom finns det ännu ett irriterande ljud som kommer ngnstans bakifrån - tror att det är från "hatthyllan" alt bagaget. Det uppstår när jag ex svänger in på en p-plats eller när jag drar igång från stillastående ex vid trafikljus. Ljudet är ´svårt att beskriva ungefär som om ngt flyttar på sig och slår emot. Tänk er en bok/cd-skiva som välter omkull i en bokhylla. Ungefär så låter det. ngn som vet vad detta är? |
|
Det där med rutan är väl en E46-klassiker? Mina framrutor knarrar också lite grand om jag har haft dom nere, men dom slutar knarra efter några gupp. Hoppas någon mer E46 kunnig än jag kan svara! |
|
|
Rutproblemet löser man med silikon spray på listerna, jag har även hört talas om att talk skall funka. Ditt ljud bakifrån måste ju vara relaterat till något som är löst. Lyft o kika ner i reservhjulsbaljan samt under reservhjulet så att de inte ligger något löst. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
thundergod |
Jag har samma problem, varit inne på service flera ggr för detta, de har tom skruvat isär dörrarna.. problemet verkar som sagt uppkomma när man har anv fönserhissarna, samt i mitt fall när det är blött ute.. vilka lister ska man spraya? några mer lösningar |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.