AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.108

Hur breda fälgar/däck kan jag ha på 325 -91?

Undrar hur breda fälgar jag kan ha på min beemer...
Har lust att köpa nya fälgar...ett par M3 Evo 18"....kommer dom att ta i kanten när jag svänger?
Visa användare
571
Jonte_smte
325IK -87
325IM-88 turbo
325-91 turbo
jag tror det är 235:or...men är inte hundra procentig....

///325///
Bak är väl 235 det man max får ha.. själv har jag 225 fram och det tar i vid fullt rattutslag..

//J
An
29
Andreas S
525i Touring -96
Hej!

Jag har en polare som har en 318 -92:a som han sänkt 30mm runt om. Han kör med 235/35/19 runt om och det tar inte i alls. Inte ens om man är 5 i bilen. Så 235 kan du nog ha. Beror väl lite på hur mycket fälgarna breddar också, vilken ET det är på fälgarna. Han har Sagitta fälgar men jag vet inte ET:n på dem

/Andreas
Jag har 225:or runt om och det tar inte i något alls
Hade 235 på min totalsänkta 325i..
Tog i vid vänstersvängar, innerskärmen satt lite smått loss så de va ju de iofs..
Men den va ju sänkt så markgången mellan spoiler och asfalt var ca 7cm..
Dumt de me..
För tillfället har jag 225*45 fram och 245*40 bak...
Så d skulle inte gå med 18" M3 Evo fälgarna då alltså?
D e även 17" jag har och dom tar inte i....vad jag vet iaf...
Jag har 235 runt om på min 325:a.. tar inte i nånstans.. men de spårar ganska mycke..så till nästa sommar blir det 225 i fram iaf..
Vad innebär "spårar"?
jag har 225/45 på 17 tums mas italy fälgar och det tar i litegrann när jag svänger med fullt rattutslag

MVH
Johan K
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
lethal_kim,

spårar innebär att bilen blir känslig och "styr" utan att du vrider på ratten, mycket vanligt på svenska vägar då hjulspåren ofta är ganska djupa. Ju bredare däck du har desto mer spårkänslig blir bilen. Samtidigt blir styrkänslan och greppet bättre med fetare däck. Spårkänsligheten varierar mellan olika däck. Det är dock inte bara däcken som påverkar, utan slapp och sliten framvagn ger samma effekt.
ja, precis som jaken här förklarade.. då slapp jag..hehe
Det verkar nästan som 235 or tar i vid dom flesta bilarna här, men inte på min iaf...går hur bra som helst me dom.. hur kommer de sig??
Bm
53
Bmw_Hasse
M3 Cab -95
325 coupe -93
jag har 245/35/18 och den är sänkt. går fritt gör det iaf
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.