|
|
|
|---|---|
|
har plockat bort ventilkåpan på min 525i 92 för att byta packningen , och hela toppen har en tjock olje beläggning , verkar som att den som hade bilen förut har kört den på halvsyntet olja för det ska väll vara helsyntet om jag inte minns fel ,tänkte passa på att göra oljeservice på den nu när jag ändå är igång men nu är frågan, vågar man köra bilen på helsyntet igen eller finns det risk för att det sätter igen kanaler och sånt ?? ska köpa olja i morgon så vore tacksam för svar MVH Jonas .. | |
|
Givetvis helsyntet! Jag rekomenderar Valvoline SynPower 5w40, som jag häromdagen fick hällt i min egen motor. Om du har mycket beläggningar kan jag rekomendera antingen att du gör ett dubbelt oljebyte med kort intervall, eller att du prövar följande metod: Länk Mvh, Kalle _____ Bilen: Länk |
|
|
Kolla in Johan B´s inlägg i följande tråd: Länk Mvh |
|
| hjälp det där såg dyrt ut !! men förmodligen billigare än ett motorhaveri ! | |
|
brallan: Jag har bytt från halvsyntet till helsyntet utan några som helst problem, så gör det du med! Du kan ju iofs, för att känna dig helt säker på att det inte ska hända något, byta olja igen efter 2-300 mil. // Jögge |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.