|
|
|
|---|---|
| Har funderat lite på M3 E36 eller M5 E34. Hur ser ägandekostnaderna ut för dessa bilar? Någon som äger nån av dessa och har gjort en sammanställning på den totala kostnadsbilden? | |
|
Här kan du läsa om en ägarkostnad på ca 240000 kr för en M5-92 3,6 sedan 1999: Länk Ganska billigt alltså... :-) // Jögge |
|
|
Glömde tillägga att servicen INTE är inräknad i den kostnaden... // Jögge |
|
|
shit!!! det var inte dåligt med nya grejjor..... ///325/// |
|
|
Det blir ju bara 48 000kr per år bara i delar. Ny motor efter bara 13000 mil, hur har man lyckats fullkommligt köra sönder motorn efter så kort tid? Annonsen ser faktiskt inte särskilt seriös ut "99/07 Ny motor original på BMW bilen hade då gått 13500 mil kalaset gick på 26500 DM!!!" Säljer BMW verkligen fortfarande nya motorer som inte har använts i bilarna på 8 år? Och dessutom marknadsföra bilen med att den har ny motor när den i själva verket är minst 5 år gammal. |
|
| Får väl ringa och lämna ett skambud på den. ;) | |
|
Andreas: Så det finns intresse för bilen trots allt då...? :-) // Jögge |
|
| Ja, den bilen kan inte ha haft det lätt, ny motor och drivlina efter dom milen kan ju bara tyda på en sak, misshandel? | |
|
Kan detta stämma? Jag menar vem i H-vete skulle vara så korkad att han skulle lägga så mycket pengar på bilen, för att sedan sälja den? -Jag fattar om det skulle vara En bilsamlare som vill ha sin bil i original skick, kosta vad det kosta vill. Men ingen svensson gör ju detta? Dessutom, inte världenssvåraste sak att förfalska ett kvitto. Skulle kontakta BMW som gjort dessa byten, be dom kolla i sina register om motsvarande kvitton finns där. Jag menar för 26.000dm köper du många, många fina M5 E34 redan -99. för att inte prata om 26.000€. |
|
|
Sen kan man väl lägga till 48000 kr/år i försäkring också + värdeminskning på ca 50000 kr/år Mr C |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.