|
Sida 4 av 4
|
|
|---|---|
|
Otto von Diesel: Kloka ord! Hur man kan värdera en bil på bild, via någon länk till mobile eller annan sajt har jag heller aldrig förstått. Här handlar det ju om en begagnad vara, som självklart kan och vissa fall skall "diffa" rejält i pris, ställda mot varandra i skenet av att man kan se/ta/klämma på bilen ifråga, och verifiera/kontrollera papper/historik/servicar/allmänt skick mm. Därefter bildar man sig en uppfattning om värdet. Innan dess är det ju bara en gissningstävlan, som i mina ögon inte är värd mycket. Mvh |
|
bole |
Stavros håller med :) Det finns ingen sämre investering än bilköp :) |
735 |
D e kul med nya "jokrar" som ber om rad och sedan inte kan ta vad som sägs om d som fragats efter... Tror att värderingarna pa detta forum är överlag laga men ocksa sanningsenliga, da jag tror att det finns en hel del insittande kunskaper pa detta forum om vad bilarnas egentliga försäljingspris ända blir till slut. Som vanligt gäller den klassiska nationalekonomiska teorin utbud och efterfragan. Det har sedan mitten pa nittio-talet drössat in 1000-tal begnade bimmers och detta har naturligtvis inte gynnat beg-priserna pa begagnat. Sedan har naturligtvis gemene man haft rad att köpa en relativt ny fräsch BMW och därmed har ocksa efterfragan gatt upp (troligtvis inte lika mycket som utbudet...). Sen kostar d en del flis att halla igang en äldre BMW, vilket naturligtvis ocksa avspeglars sig i dagens beg priser (E38 lysande ex, och sa fortsätter det nedat). |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.