|
Sida 3 av 4
|
|
|---|---|
|
Simon_en jag tycker inte du ska ta åt dig något av bitter människa, som just loosat dryga 30 000:-, skriver. Är det inte så att fortfarande gäller regeln ”dumt folk blir lurade”? Att man sedan dessutom inte acceptera sin tabbe och lära sig av misstagen inför framtiden är ju bara att buga och bocka för, jag säljer nog min 330 (som jag prutade omöjliga 13 % på hos bilhandlaren) till sommaren och hoppas på en fin affär då! :) Varför fråga något som man uppenbarligen inte vill veta svaret på? |
|
|
Att ställa frågan eller påståendet som rubriken antyder är ju ett tecken på att man insett att affären inte var den bästa. Sen är det föståss hårt att drabbas av värderingarna här som ofta är låga, men säkert ofta rätt välkalibrerade. Vad man skall komma ihåg är att det oftast är lättare att få mer pengar på andra annonsplatser än just powerbörsen och blocket eftersom mängden med liknande objekt är så stor samt att de flesta sökt ett tag och sett lite olika prisnivåer. Om man annonserar i DN, SVD och liknande är chansen större att hitta ngn som inte är entusiast och dessutom har lite sämre jämförelsebas och då få lite mer för sin bil. /Christofer |
|
|
Ok, självlart går det att pruta, i många fall mycket, i dessa fall är bilen ofta behäftad med fel, dolda eller öppna ,det varierar, vidare går det nog fint att vid renköp hos handlare pruta 10-15 % men inte hos privatist som begär 145`för en bra ärlig fin väldokumenterad 02:a, där får säljaren bättre pris på firma.. r |
|
|
Jag instämmer helt och hållet med wendtan. Mvh, Kalle _____ Bilen: Länk |
|
| men snälla, ni har nog inte förstått mig. vid det här laget så har jag insett att jag har betalat lite väl mkt för bilen. men ja tycker att ni tar i så himla mkt när ni säger 140.. simon du skulle visa en likadan bil för 140, hur går de? | |
|
Var det inte en 01:a Otto? Länken funkar inte iofs när jag kollade sist. Gick till en mobile och länkade en tysk bil. Orkar inte med denna pajkastning och generalisringar om att mina värderingar aldrig stämmer(får faktiskt en del återmatning på både köp/försäljning för den som trodde något annat), påhopp etc. Ska försöka undvika att värdera e36/e46 då det enligt min erfarenhet leder till oproportionerligt mycket påhopp, rajleringar och dyl. Denna tråden är härmed slut för mig. Tack och hej. /Simon |
|
|
Emilioh, har länkat upp två hyggligt likvärdiga bilar(dock inte exakta). Missade du dem? /Simon |
|
|
Emilioh, hur är det med läsförståelsen. Var har jag hävdat exakt 140KSEK? Jag har skrivit mellan 140 och 150KSEK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! /Simon |
|
| Nej jag missade inte dom, dom passade bara inte in på min bil. Den ena var ju touring, AAALLOOO?! Slutsats: spelar roll 140 eller 150. du hittade inte ens min bil för 160. Sluttjaffsat! | |
|
Emilioh, att hitta en klon på en BMW är mycket svårt då utrustningsalternativen är extremt riktliga. Man får helt enkelt försöka jämföra utrustning/karosstyp/miltal på likvärdiga(Obs automat och kombi höjer värdet!). "Slutsats: spelar roll 140 eller 150. du hittade inte ens min bil för 160. Sluttjaffsat! " Du är helt fel ute, att hitta en bil som är exakt utrustad som din och har exakt samma miltal, karosstyp och färg som din bil den utmaningen antar iallafall inte jag, det blir som att leta efter en nål i en höstack. Om du intresserar dig för värdering av beg BMW kommer du inse att en jämförelse som du önskar sällan eller aldrig är möjlig. /Simon |
|
|
Jag tror att den är värd max 130 kSEK. //Marin |
|
|
Hahahaha men va fan det här är ju som att sparka på en som redan ligger! Gjorde en snabb sökning på Emilioh och hittade tre tidigare trådar. Tråd 1, frågar bland annat Wendtan om värdering INNAN köp av 320. Länk Tråd 2, kommit på den geniala iden att skriva bilen på en släkting. Länk Tråd 3, kört förbi en fartkamera för fort och är rädd för konsekvensen. Länk Ibland tror man att man är på bio. :) |
|
| Oops, där sjönk priset med 10' till. Min nya värdering är MAX 120kSEK! | |
|
Simon, sa inte att du skulle ut o leta efter MIN bil, utan en likadan. Behöver inte va samma färg, spelar nog ingen större roll.. Jaymz, försökte du vara rolig eller? har du aldrig varit ung o ställt osmarta frågor? tycker att du ska bete dig som en vuxen normal 30-åring o föregå som ett gott exempel för de unga bmw-fanatikerna. dåligt utav dig att kommentera mina tråder på ett sådant sätt. Marin, tack ska du ha för hjälpen. |
|
|
Ge dig Emilioh.. Du kommer aldrig att gå som segrare ut ur denna strid, du slåss för en sak o som inte är värd att slåss för, dessa herrar har nästan aldrig (enligt egen utsago) haft fel och de kommer inte att backa nu. Låt dem tro att det går att finna en bil som din för deras priser för det går säkert, men inte en som du hade köpt. Jag kan nog leta reda på en för 110 inom en inte allt för lång framtid men den är garanterat behäftad med fel, kan ske sådana som inte syns på bild men likväl finns där, denna bil kommer efter publicering av "fyndet" att tjäna som "norm " för vad alla andra med likvärdig spec skall kosta, så har det varit på detta forum sen det startade och kommer så att vara i all framtid. Glöm inte att din bil är unik för dig aldrig för en köpare, det är bara du som känner fel och brister , denne kund kommer troligen inte att värdera den som du gör men har du tur kommer rätt kille och kollar när det är dags att sälja och då får du det den är värd och inte vad " den billigaste" på marknaden kostar minus dåliga däck samt en felaktigt utförd servie samt "fel" färg på rattnavet (*-3000-5000-2000) prutmånen på 10000 som alla verkar vara tillfreds med att den finns ända tills dess att det är dags att sälja sin egen bil...Nej bry dig inte, det är inte värt det..Det du har gett är vad bilen har kostat, så är det.. med facit i hand finns det alltid en bättre affär att göra men glöm inte att billiga bilar alltför ofta är dåliga, fuskade mil, fuskad moms , dubletter, dåliga lagningar, eftersatt underhåll, hårt körda etc... Ingen och jag menar ingen säljer sin bil till extremlåga priser utan extrembra skäl. Lev väl och vårda dim BMW. Annars kommer den att göra skäl för namnet. (Bring Mich Werkstat) |
|
|
Emilioh, det kom in en 320im -01, import, 10500mil, "145 kkr kan diskuteras"....Går nog utan problem att få ner en bit under 140k. |
|
|
Otto, "på sin höjd har varit tvugna att sälja till dessa hårresande låga priser". Du satte pricken över i, jag får hela tiden återmatningen från mitt kontaktnät att BMW måste i de allra flesta fall måste säljas "billigt" (subjektivt), därav att jag i en dels ögon värderar lågt, får dock hyggligt ofta återmatning att mina värderingar varit korrekta. Att jag skulle tillhöra något prästerskap vet jag inte vad det kommer från, kanske är du ärkebiskop?...:) Har inte någon dold agenda att jobba på VAG eller dyl heller...:) Tillsammans med alla kloka huvuden kommer nog detta forum närmare och närmare sanningen utan pajkastning utan med saklig argumentation eller hur? /Simon |
|
|
Otto, tack för de visa orden. Låg mycket bakom det du sa. Jag lär inte göra om samma fel igen. Har sagt det förut och jag säger det igen: Jag vet att jag har betalat för mkt för bilen. Borde ha gett nånstans mellan 160-165. Menmen, det kom så hastigt liksom. Jaken, IMPORT, 10500 mil(!)... verkar inte vara nån seriös bil, stylad o grejer. |
|
bole |
det e inget produktivt i tjaffs |
|
En bilaffär är alltid en dålig affär. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.