AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
5.610

Ångrar köp!

Sida 1 av 4
Em
121
Emilioh
320iM -01
Har fått ångest =( Känns som om jag har betalat för mkt för min Bmw. Har haft den i 2 veckor nu.. Snälla var ärliga nu: gäller alltså en SVENSKSÅLD 320:a, -01, Blå metallich Länk 6500mil... Jaaa, hur mkt hade kunna tänka er betala för en sådan?
Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
Du måste nog räkna upp vilken utrustning bilen har.
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Köpte du den privat eller på firma?

De här på forumet är värderingarna oftast baserade på privatköp. Vilket kanske gör att du känner som du gör...

Själv slutar jag söka efter priser på bilar jag precis köpt, det dyker alltid upp något som verkar bättre dagen efter man har slagit till!
sh
820
shu!
525i -91
Player , klicka på länken så får du se.

// Giv en olle! å gär`n rivar!
Em
121
Emilioh
320iM -01
Köpte den privat. Har halv mocka sportstolar & komfortpaket såklart. Det är en sedan. Nån kan väl kommentera??
Hawar
Ja, den verkar vara rätt så standardutrustad, så jag hade värderat den till 160 - 170 i slutpris.

Mvh
Hawar
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Emilioh, vad gav du?
Svårt att värdera riktigt bra inget helSCHiin vilket drar ned en del, dock riktigt låg milställning. Själv skulle jag värdera den i 140-150 KSEK. Svårt att sälja bilar just nu, därav värderingen.

/Simon
Fa
217
Fartglad
BMW M5 2002
Håller med simon_en nu...runt 145-155.000,-, och då ska man nog vara rätt nöjd.
Em
121
Emilioh
320iM -01
150?!?!?! Mamma... Jag gav 180 för den... Såg en likadan svart från Sthlm för 187 här... Fan vilken ångest jag har...
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Personligen tycker jag att 180.000 är lite dyrt. Men om du nu köpte bilen och är nöjd spelar det väl inte så stor roll? Chansen att få lämna tillbaka bilen är förmodligen lika med 00. Men när 330 sedanerna börjar gå ner emot 180-190.000 så känns det lite segt att ha köpt en 320. Köpte du den på firma så är väl 180.000 inte helt orimligt. Men om du lägger ut den för försäljning nu får ru inte mer än max 160.000 för bilen. Max.
Pe
4.290
Pelle Persson
e81 118d-09
e87 123d
e60 550i
e12 525-74
e28 535i
elva mit turbo
Efter en snabb titt på dvs sv sålda bilar så...nej det var knappast ngt överpris. Mer ett normal pris.
180KSEK på bilfirma är något dyrt, men inte extremt. Min värdering är vad jag bedömer är rimligt att få ut om du säljer bilen privat.

/Simon
Em
121
Emilioh
320iM -01
Simon_en: du har nog sämst koll på priser. Finns fler som har det. Har sett ett flertal svensksålda -01 320:or med M-paket för 175-195 både här och på blocket.. Vadå för dyrt med 180 från bilfirma?? Jag köpte min privat för det priset. Snälla, kontakta mig när du har hittat en likadan bil för 160 tusen.
Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
Jag undrar hur dessa 330 för 180-190k ser ut.
Player, Från tyskland 150 mil "inkörd" tele navi widescreen 1 ägare sedan ny pedantskött där har du min ironiska förklaring =)
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
player: Mycket bra skick, åtminstånde på den enda 6000 milaren som jag kikade på innan jag tog ett beslut att en sedan är helt fel biltyp för mig.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Emiloh: Det är en rätt stor skillnad på utsatt pris och försäljningspris. Sätt ut din till försäljning och se vad du kan få för den. Jag bjuder dig på lunch om du lyckas komma i närheten utav 180.000.
Emilioh,

kolla min "trackrecord" vad gäller träffsäkra värderingar här på forumet så är nog utttalandet "Simon_en: du har nog sämst koll på priser" något mer ödmjukt vid nästa inlägg. Fråga gärna KalleH, acey, Krisoffer L etc om kvaliteten på mina värderingar, jag är inte ofelbar på något sätt iofs. Antagligen inte du heller. Min värdering grundar sig på att följa forumet + den input jag får från vänner/bekanta på gjorda affärer och folk på forumet som hör av sig, samt att hålla bra koll på den tyska marknaden som i hög utsträckning styr priserna på BMW i sverige. Önskar dig avslutningsvis lycka till med din försäljning, forumet är endast en vägledning om förväntat slutpris ingen exakt vetenskap. Ett alternativ kanske är att byta in den på en bilfirma, ofta svårt generellt sett att sälja begbilar privat över 100KSEK.

/Simon
bole
Tycker 180k e lite för dyrt för en 320a ... såg ett antal 320og på bilauktion som gick för MKT mindre o de var på ca 7000mil

39218 BMW 320I -01 121000 kr
39082 BMW 320IA -01 121500 kr

men men ... det får du väl leva med... kolla upp priserna noga nästa gång och förhasta dig EJ
Jirar
Du har väl betalat lite för mycket för bilen, ca 160 - 170tkr borde du ha kunnat landa på i slutändan.
Men det viktiga är att du är nöjd med bilen i övrigt.
Det sämsta man kan göra egentligen är att börja leta priser efter ett köp av bil, tyvärr så är prisbilden gällande BMW ganska svår att få ordenligt grepp om.
Sen så måste jag få säga att jag inte riktigt håller med simon_en
om att avsaknaden av helskinn drar ner priset någonting.
Tittar man på 3 serie bilar så vimlar det inte direkt av bilar med helläder.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.