|
|
|
|---|---|
|
Om man studerar Modellguiden ser man att 330i touring (manuell) av årsmodell 2001 accellererade 0-100km/h på 7.3 sekunder. 2002 års 330 touring gör samma resa på 6.7 sekunder! Det är 0.6 sekunder vilket är ganska mycket. Vad hände mellan 2001 och 2002? /Andreas _____ Länk | |
|
Väldigt bra fråga då den 6 växlade lådan inte kom förrän våren 2003 i samband med facelift coupe. Jag skulle tro att de inte är någon prestandaskillnad i verkligheten faktiskt. Jagar du ett snabbt skåp Andreas?:) Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
När jag hårdgranskar modellguiden så gäller bara prestandaskillnaden Xi modellerna. kanske att de kom en uppgradering av 4-hjulsdriften eller liknande till 2002? Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
wolv: Motsägelsefulla uppgifter i BMW´s broschyrmaterial. 6,7 förefaller vid en närmare kontroll vara det riktiga även för -01. Härmed ändrat i Modellguiden. Ledsen för eventuella olägenheter :) Mvh /Janne |
|
|
wendtan: Nja, det har jag ju redan. Men skåpet hade gärna fått vara lite större, samt trivas i vintersverige! u got mail (snart) Janne: Tackar, då vet jag det! Inte så stora olägenheter ;) /Andreas _____ Länk |
|
|
Både försäljningsbroschyrerna för 01 och 02 respektive instruktionsböckerna för de båda åren har exakt samma data. Ingen prestandaskillnad enligt fabriken alltså. nrw |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.