|
|
|
|---|---|
|
Kan man eftermontera färddator i E38 ? ungefärlig kostnad sådär över en höft ? Brukar givarkablarna vara fördragna ? på E32 är det så till 99% , på E34 an varierar det kraftigt........ Hur skiljer sig E38 ans bromskivor mot E32 i mått ? Vilken växelådsolja äter E38 728 med steptronic årsm 1997 ? "Att ge en vägsnigel fingret är som att kasta pärlor till svinen" | |
|
Steptronc är "lifetime olja" (vem som nu tror på det...) nån ganska speciell olja som är lite bökig att byta ( dvs låt BMW byta den..) Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
visst men VAD heter oljan , dexron3 ? ja tror inte det e bökigt heller och gör det helst själv . "Att ge en vägsnigel fingret är som att kasta pärlor till svinen" |
|
|
Oljan är av speciell typ (artikelnummret finns ingjutet i tråget) och lär bara gå att köpa på 20liters dunk. a 2932:- + moms Tveksamt alltså att inte låta BMW göra jobbet.... Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
njae... ja gör det nog hellre själv. sett för mycket av bilskojarbranschen , och hur skall man kunna lita på en verkstad som hävdar att det är "livstidsfyllning" i en växelåda ? rena skämtet menar jag. "Att ge en vägsnigel fingret är som att kasta pärlor till svinen" |
|
Paap Reeder |
wadel! TROR att du rent praktiskt inte kan byta eller fylla på en s.k life-time-olja eftersom du måste fylla på genom avtappningspluggen. Finns ingen stans att fylla på på "vanligt sätt" ..... som sagt tror jag. Du får skaffa dig en Tip-Girl och fylla på med tratt när bilen är upp och ner. MVH /// Paap R |
|
Nä , det där kan väll inte stämma ? det är ju så att tex. bmw540 har lifetime fill och endå finns det här på sidan ett mektips om hur man tar ner tråget och den lådan har ingen påfyllningspip/rör så det måste gå. annars tar man ner tråget och svetsar fast en dubbel backventil och fyller sedan under tryck , många lösningar bör fungera och nog måste lådan kunna fyllas eftersom den kan renoveras ? "Att ge en vägsnigel fingret är som att kasta pärlor till svinen" |
|
|
ÄH skaffa en pump vetja o pumpa i den mittre pluggen.Länk |
|
|
jaha , vart sitter den då ? ja har lixom inte köpt bilen ännu så ja har ingen koll på hur 728 ans låda ser ut , men ja har bestämt mig för att det skall bli en 728 e38 och tänkte förbereda mig för mega-service + allt som skall göras innan våren. "Att ge en vägsnigel fingret är som att kasta pärlor till svinen" |
|
|
ja den sitter i centum på oljetråget.Länk |
|
|
ah ha 728ans låda kanske är annorlunda,ja var inne på 5hp30lådan.Länk |
|
|
ok , hursomhelst måste det gå att byta oljan och det tänker jag göra. Vet någon föresten om e38 har två olika typer av baklucka ? en del vekar ha en långsmal nummerplåtsurgröpning och andra en mera fyrkantig.? "Att ge en vägsnigel fingret är som att kasta pärlor till svinen" |
|
|
Den som är mera fyrkantig är den amerikanska nummerplåtsöppning ,den har jag.Länk |
|
|
Wadel, kan du inte få in denna i en sådan.... Länk det är bara en död fisk som följer strömmen... |
|
|
bör väll kunna gå , men med färddator var det mera bränsleförbrukningsstatestik jag vile åt och inte i första hand gps. "Att ge en vägsnigel fingret är som att kasta pärlor till svinen" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.