AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
917

Värde 328 cab -96?

Hej på er, nu är det dax för bilbyte... barn på väg så cabben ska tyvärr bli kombi. Försöker nu sälja min 328cab men det går tröööögt.

Fråga 1. Är jag helt fel ute i priset eller... vad tycker experterna. Titta på länken för infon

Länk

Fråga 2. Jag är på jakt efter 540 Touring 98-00. Vad säger ni. Hur ska man värdera Navigation, Manuell låda resp Vita blinkers

Fråga 3. Blir en 540 mycket svårsåld uppåt 20000 mil. En dag vill man ju byta tillbaka till cabbe igen :-)

undrar Fredrik

JN
1.064
JN
Porsche Cayenne turbo -08
Volvo XC90 T6 -03
Volvo XC70 2,4T -02
Tyvärr så tror jag nog att du får gå ned mot 100 k för att få sålt nu på hösten, krävs ett riktigt lockande pris för att ngn ska lockas att slå till på en cab denna årstid. Vidare så verkar det ovanligt trögt att sälja bil denna höst, har haft min ute i över en månad och har knappt fått ngn respons alls.

Har din bil ac förresten?

Mvh Jens
BMW CS # 5080
Ac i en cab. Det är väl ändå rätt onödigt :-) Men uppenbarligen verkar många vilja ha det även om jag inte fattar varför.

sh
820
shu!
525i -91
Om man ska köra långt så är det inte så dumt med AC , lite jobbigt att ha ned cabbat då. Sen kan det vara varmt ute trots att det är dåligt väder :> Omän sällan .

// Giv en olle! å gär`n rivar!
JN
1.064
JN
Porsche Cayenne turbo -08
Volvo XC90 T6 -03
Volvo XC70 2,4T -02
Precis, det är jobbigt att åka långt o fort nedcabbat som jag ofta gör, skulle utav den anledningen gärna vilja ha ac i en cab. Men om jag skulle köpa en cab för att enbart bruka den som glidarbil vid fint väder, ja då spelar det mindre roll om det finns ac lr ej.

Mvh Jens
BMW CS # 5080
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Det är nog fel årstid att sälja en cab. Utgår jag från mig själv så kommer suget efter en cab att öka framåt mars när första vårsolen kommer! Jag brukar själv börja cabba ner takluckan i slutet av februari....

=)
St
1.987
Stout
e61 530iAT M-Sport -09
VW t1 1200 Cabriolet -65
VW t1 1303 Cabriolet -73
Tycker allmänt att responsen på Powerbörsen är oerhört dålig. Många tittar på annonsen men få hör av sig, inte ens med ett bud.

Verkar mest vara ett spel för galleriet där de intresserade redan har en BMW och jämnför sin prismässigt med annonserna som finns inlagda.
Mr
435
Mr.Nullzwei
1602-72
2000 touring-72
2000 tii touring-72
323i Baur-84
328iM Coupé-97
525iM Touring Individual-95
Alpina B3 3.0-94
330e-20
Stout:

Hm, kan till en viss del hålla med dig i ditt resonemang. Det som antagligen gör att annonser i Powerbörsen är lite "trögare" än på andra ställen är väl för att de flesta här är ganska medvetna BMW-köpare. På Blocket så fångas ju "alla" bilköpare upp vilket gör att även den som jagat ett annat bilmärke kan fastna för en annons om en BMW.

Jag har dock sålt båda mina senaste bilar här på Powerbörsen, utan några längre väntetider..
Att det går trögt att sälja cab så här års är inte så konstigt. Till vårkanten skall det nog gå enklare.
Att den också saknar AC är ett stort minus, trots cabben. Har åkt en del cab och det kan bli rätt instängt och fuktigt vid svenskt sommarväder. Då är en AC suveränt att ha!

Jag håller också med Stout i hans resonemang. När jag annonserade min 318 förra sommaren fick jag bortåt 600 besökare på annonsen på Powerbörsen under knappt 1 veckas tid och ETT telefonsamtal. Inga skambjudarmail eller någonting.
Detta skall jämföras med 4 telefonsamtal och lika många mail efter EN dags annonsering på Blocket.
Eller fyra telefonsamtal efter 1 dags annonsering i dagspressen (Sydsvenskan).
Däremot har jag mycket goda erfarenheter av Powerbörsen vad gäller försäljning av tillbehör!

Vill man sälja bil idag måste man synas på så många ställen som möjligt.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.