AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.054

ang 750 e38

Hejsan!
Jag går lite i tankarna om att köpa en 750 e38. Men skulle vilja veta lite mer om utrustningen till dessa bilar.

1:Tex vilken modell är det som har tv i nackstöden på framstolarna?

2:Hur tror ni att värdeminskningen på en sådan bil kommer att bli inom ca 3 år?

3:Finns det några speciella saker som man bör se upp med (vanliga fel på motor och låda)?

Är jätte tacksam för svar //Alex
Scheckheft
Hej
Fråga 1: Länk det är extratillbehör. Kolla länken multimedia
Fråga 2: beror på vilken årsmodell du pratar om. 94 -98 eller 98 -2001?
Fråga 3: Kolla min hemsida igen under begtips och modellguide.

Mvh
Scheckheft
E38.info
___
Länk
94
2.123
944_Driver
BMW 750iL -95
Skoda Superb -11
996 C4S -03
fråga 2: Det är troligen bättre att ha pengarna på banken, men hur kul är det?

//Magnus

Scheckheft: tack för svaren, Din bil ser mycket fin ut, och ja måste säga att det är en riktigt trevlig hemsida du har+++

Jag har tänkt mej en 97:a och skulle vilja ha all utrustning i den isf. Är tv i sätena vanligt på bilarna som är till salu? har inte sett så många 750 till salu så jag har ingen aning om hur många det finns med sådan utrustning. Tycker faktiskt att e38:an är den snyggaste modellen som bmw har gjort, Ett annat måste för mej är 20" Alpina fälgar
WA
2.343
WAN
BMW F01 760i-10 Individual Alpina 21,Dodge Viper 06
De är inte så vanligt med tv i bak sätte ,jag har inte sätt så många i alla fall.Länk

PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Det du antagligen har sett är (i det vanligaste av fallen) sminkspeglar med belysning. TV-skärmar hör till det ovanliga.
Här hittar du ett fordon med bla. denna typ av options: Länk
Att bara stirra sig blind på objekt med Alpina 20" är ingen bra idé. Dessa kan du vid ett senare tillfälle inhandla, kostar från ca 15-20000:- + på begagnat marknaden beroende på skick.
Lycka till !

Mvh. Patric
Min 740-E38
Länk
BMWCS #4598
PJ: Tack för att du rättade mej, det är nog speglar som jag sett=)
Scheckheft
Hej
Bildskärm i framsätens nackstöd monterades endast efter önskemål från köparen och fanns inte med i BMW:s ordinarie tillbehörslista.
Att hitta en E38 med all utrustning är omöjligt vill jag påstå. Däremot finns det mer eller mindre välutrustade exemplar.
Lycka till

Mvh
Scheckheft
E38.info
___
Länk
2 andra saker som jag undrar över är: Finns det kylbox i alla 750 från 95?
Är diffspärr standard i 750 95-?
PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Nej, kylbox bakom mittarmstödet i bak är ett option av modell ovanligt. Diffbroms är mig veterligen också ett option.

Mvh. Patric
Min 740-E38
Länk
BMWCS #4598
Här kommer en annan fråga=)
Kan man titta på musikvideos på skärmen om man bränner ner det på en skiva, nån som vet?
PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Förstod inte riktigt frågan till 100%.
Om du avser att koppla in en extern DVD-spelare till AV-in så fungerar det så länge spelaren stöder det format som du har på skivan(mpg, divx osv). Att anv. den bakre spelaren för naviskivor till detta ändamål går inte om det var så du tänkte.

Mvh. Patric
Min 740-E38
Länk
BMWCS #4598
Ja menade om man kan stoppa in en cdskiva med musikvideos på i typ cdväxlaren o sen titta på så nav skärmen?
Vart sitter av-in uttagen på e38?
Scheckheft
Hej
Nej, det fungerar inte.

Mvh
Scheckheft
E38.info
___
Länk
Scheckheft
ang AV uttag:
kolla länken och bilden "klimatanläggning för baksätespassagerare"
Länk
där hittar du svaret

Mvh
Scheckheft
E38.info
___
Länk
Jaha, nu ser jag, så man måste alltså köpa en spelare att plugga i där för att kunna se på film, har jag fattat rätt?
Glömde fråga detta oxå, sitter det sådana uttag i alla e38 med tv? hittar inget om det på din hemsida
Scheckheft
Hej
AV uttag sitter inte på alla E38 med TV. Och ja, om du har uttaget är det enkelt att koppla in en extern DVD spelare.

Mvh
Scheckheft
E38.info
___
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.