|
|
|
|---|---|
|
Hej! Vid växling kan min växellåda ibland uppfattas som trög. När man t.ex. går från 3:an till 4:an kan liksom växelspaken fastna på vägen och man får ta i för att ta den över något som känns som en spärr. Efter det går växeln lätt i den sista biten. Skorrande ljud finns som tur inte. Tror ni på oljebyte i lådan eller är lådan på väg att ta slut? Bilen är en 328:a E46 -98 med 8.000 mil på mätaren. /Anders | |
|
Jag ägde för ett tag sedan en Bmw 328i -00 som var trög växlad, bytte låda på garantin men den nya lådan var inte mycket bättre, knappt någon skillnad alls..... ///Tobbe |
|
|
Det verkar med andra ord vara ett skönhetsfel som finns på vissa bilar. /Anders |
|
|
texanders, har du nyligen köpt bilen? Isf privat eller på firma? |
|
| har en exakt likadan bil som gått 6000 mil och har exakt samma problem ,, kul om ngn kan berätta, har funderat på oljebyte | |
|
Jaken, Bilen är köpt av en firma för över ett år sedan så någon garanti är inte att tänka på. Tyvärr har det nog alltid varit samma känsla i lådan men eftersom dom inte sagt något på servicarna så har jag inte funderat så mycket på det förrän nu. /Anders |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.