|
|
|
|---|---|
| tjaba! idag har jag hämtat min 328 från bmw. dom bytte bussningar i bakvagnen, termostaten och diskkopplingen för den var tydligen väldigt dålig. nu undrar jag va fan det e? frågade killen på verkstan men jag kännde mig ännu dummare efter hans förklaring hehe så e det nån här som vet? | |
|
Sa han inte viskokoppling då?? Om ja så är det en slirkoppling till kylfläkten som reglerar farten på motorns kylfläkt! ///Magnus |
|
|
ja du kan nog ha rätt där ja! det är mkt möjligt. killen e ju importerad som jag så man får gissa sig fram till vad han försöker säga hehe men d problemet har inte jag som tur :P hehe men d stämmer han nämnde kylfläkt iaf |
|
|
Det är inte hardyskivan? Vad står det på kvittot, eller existerar det inget..? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Ja, men då är det nog som så att han menade viskokoppling, även om det var svårt att förstå))) ///Magnus |
|
|
visko kopplingen är bimetalltingesten som styr varvtalet på motorfläkten. ( den stora fläkten som sitter mellan motor och kylare) ***BMW ägare är nutidens arrendebönder i försäkringsbolagens feodalsamhälle*** |
|
|
importerad asgarv :-) Min pärla :-) Länk |
|
|
det var ingen tvätt koppling också???;) ....(haha) ///325/// |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.