AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
511

Bjuda ut e34 525

go
145
gorjo
330e -21
Har haft min 525ia-89 stående ett tag(i garage)och funderar nu på att sälja den. Bilen är avställd och obesiktad med en del att fixa, men är i ett hyffsat skick och går mycket fint i både motor och låda. Bilen har färgen delfinmetallic och har ellucka, komfortstängning(standard?), orginallarm, skidsäck, armstöd fram/bak, hissar fram och farthållare. Vad begära för den?

Har ett par bilder på den.
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Ok...Det där med "en del att fixa" är naturligtvis av betydelse för "värderare" att få veta, om du vill få ett värde som någorlunda motsvarar bilens..

Nu kan jag inte säga annat än att en obes. bil dessutom avställd inte brukar generera några summor att "skryta över" direkt :)

9-12 papp kanske jag kan sträcka mig till nu...Osett och högst osäkert jag vet.

Mvh Janne.
go
145
gorjo
330e -21
Nej, några illusioner om astronomiska belopp gör jag mig inte..

Att åtgärda? Vänster hjullager fram(det högra är bytt och har inte rullat många mil), bromsskivor fram, klädsel förarstol, slitna fjäderbenslagringar fram.

Sedan är det väl en fråga om ambitionsnivå..
go
145
gorjo
330e -21
Janne T:

Mailad över ett par bilder på den.
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Ok.

mil?

rost?

Sedan så kan i värsta fall man få en del "pyssel" efter en besiktning..t.ex förhöjda avgasvärden,inte så kul alla gånger.

Men min värdering håller nog hyffsat även efter din extra info..

Ev att den nu hamnar mera säkert under 10papp...tyvärr.

Besiktiga den själv innan försäljning och fixa det som måste fixas,det brukar vara ett stort plus för alla som vill ha en äldre vagn att "åka en vinter"...och då ge mera i plånboken än vad jag skriver+absolut lättare att sälja öht..

Lycka till!

Mvh Janne.

Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Ok,sett bilderna nu, men det är lite svårt att säga något mera ang prisnivån..
Såg inte så "pjåkig" ut kan jag iaf tillägga..

Mvh Janne.
go
145
gorjo
330e -21
Jo, visst är det ett klart plus med besiktigat, har bara ingen ork med det för tillfället..

Tack iaf!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.