|
|
|
|---|---|
|
Hej på er alla BMW fantaster Jag håller på o letar efter en E39 Touring och har hittat en 528-97 som importerad år 2000: har gått 17100 mil, full servad enligt ägaren. montreal blå m, ACC, M-sportratt, ljusgrå sportstolar,sänkt, Xenon,ACS, Antisladd,Farth, regensensor,färddator,V-däck, vita blinkers fram o bak, 18 m5 hjul, org stereo bandare. Jag har sett bara bilder på bilen o den verkar snygg och okej men han vill ha 105000 kr för bilen eller 110000 med CD-stereo anl han säger att han nyligen bytt stöttdämparna fram och 2 nya däck bak och att han servat hela tiden han haft den sen år 2000. Vad tycker ni bilen är värd. och en grej till, vad ska jag kolla efter när jag åker o kollar på bilen. mvh Mimo | |
|
Välkommen till forumet! Bilen verkar vettigt utrustad och ha vettig historik, men det är svårt att säga bara så här. Om bilen är i mycket bra skick är priset inte fel, tycker jag. Det jag spontant kommer på att du ska kolla efter är rost på bakluckan och runt tanklocket, att all utrustning fungerar som den ska, att alla pixlar är som de ska i displayerna och att bilen överlag känns tajt både körmässigt och visuellt. Kan du få miltal och historik bekräftad m h a dokumentation så är det självklart en fördel. Om bilderna finns på nätet - länka till dom så vi får se hur den ser ut. Lycka till! |
|
|
Skulle tro att ett slutpris 90-100KSEK. Avsaknad av det för många helt oumbärliga SCHiinet gör att bilen sannolikt inte orkar över 100KSEK i slutpris. /Simon |
|
| 90.000 tror jag är för lågt, Simon. Bilen har trots allt attraktiv färg, xenon och M5-fälgar med nya bakdäck. Jag tror 100-105.000, men då har jag förutsatt att fälgarna är original M5 och det kan ju vara replikor. Isåfall sänker det priset till 95-100.000 kr. Runt 100 hursomhelst. :) | |
|
Har hört om flera 523/528 med liknande spec som gått tom runt 90KSEK, även 98or. Feta fälgar spelar inte så stor roll på priset anser jag, bäst att plocka bort och sälja dem separat för säljaren, lockar man å andra sidan med dem, brukar de får ingå i priset i slutänden skulle jag tro. /Simon |
|
|
Liste: jag snackade med ägaren o vi ska träffas på lördag och när det gäller bilder så har han redan tagit bort annonsen !(lite märkligt) men här finns en länk på de bilder han skickade till mig:Länk fälgarna e inte orginal och när det gäller priset så vill han inte släppa den mindre än 102000 kr med fälgarna eller 95000 utan fälgarna. |
|
|
Jag är vanvettigt hatisk mot eftermonterade stereos i bilar som är bygda med originalstereo integrerad, men förutom det och de svarta njurarna som jag inte heller tål, så tycker jag den ser helt OK ut. Bilderna är dock lite små för att ge en klok helhet. Bilen verkar dock sakna stolsvärme, vilket en del inte vill vara utan. Blir köpet av ska du - om jag får bestämma - se till att montera en original-CD, ta bort "fjärrkontrollshållaren", byta ut njurarna mot kromade och stoppa undan sladden till baslådan. :) |
|
|
Liste: Jag tycker inte heller om eftermonterade stereo och om jag köper bilen så blir det utan stereon o baslådan, han kommer att slänga in org BMW bandspelaren. och det blir krom njurar såklart. finns det beg org CD-spelare o köpa ? |
|
|
Orginal till 523 är det en BMW RDS Reverse (endast kasett duger inte till anant än FM och kasett band) har du tur är det en BMW RDS Business som har CD-växlar styrning då uppstår två alternativ: 1. eEnkel CD beg från skrot/annons/eBay.de eller utbytes från BMW ( ca 6000:-) 2. CD växlare finns orginal liksom bl.a. Sony och Alpine ( även med MP3 funktion..) som funkar m.h.a. interface box Snyggare njuar fixas så här: Länk Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.