|
|
|
|---|---|
Wiman |
Mina kattar är lite igensotade på grund av att lamdasounderna ej var i funktion. Nu får jag köra som attan för att få bort soten, har en ombesiktning för detta och fick ett tips att man kunde hälla i Toulen i bensinen för att få ner avgas värdena. |
|
Stämmer bra det.. Jag har också en fråga, om man har kattersättare, tror ni att man får ner värderna tillräckligt med toulen att man kan ha ersättaren under besiktningen? Mvh Per |
|
Wiman |
Prova , kör in till en meckare först och prova vädena kan inte kosta så mycket och då vet du ju detta tills nästa år. Det skall jag göra... |
| Tyvärr spelar det ingen roll om avgasvärdena är super, kattarna måste likt förbannat sitta där......... Tänk också på att toulen är extremt giftigt och cancerframkallande, så slabba inte för mycket! | |
|
De kanske inte tänker på det? ;) Hehe.. det ser ju lite ut som "kattar" iaf.. är ju inte bara två raka rör Mvh Per |
|
kilroy |
///Peter...Håller med angående toluen (jo, det stavas faktiskt så...), det är klassat som cancerframkallande och har dessutom en rad andra mycket hälsoskadliga effekter. Att hantera toluen är inte som att slabba med bensin eller smörjoljor (vilket också är hälsofarligt).Be careful out there... |
|
Men inte skall toluenanvändas i bensinen på en bil utan turbo det toluen gör är att höja efekten på bränslet vid överladdning samt kyler .Detta är ett lösningsmedel.... Det finns metanol som kan blandas till5-10% men efekt ökning vet jag inget om.... |
|
| Toulen eller Xylen höjer inte energivärdet i bensinen. Däremot höjs oktantalet. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.