|
|
|
|---|---|
|
Jag har kikat en del åt E34 540iA. Jag har provkört 2 st(93,95) men blev inte så imponerad. Bättre än min 535i -90 men inte vad jag väntat mig. Jag tänkte att jag kanske blir lurad av den fina gången och automatlådan, dvs det går som fan men det märks inte. Det trodde jag tills jag provade en 740iA -93. Den gick som faaaan. Det var detta jag hade väntat mig i den mindre 5-serien. Är det nån som upplevt nåt liknande? Min bedömning i efterhand är att de 540 jag provade måste sakna en del kraft mot original. Framförallt Nm. Kartoffeln und sauerkraut - Jawohl! | |
Robert.O |
Du bör bli smått nervös när du ger fullt i 70 km/h annar är det något som är fel. Ps . allt är relativt. R |
|
Jag såg i teknikens värld om "uppmätta hästar" i förhållande till tillverkarens uppgifter. 540:in låg bland de sämsta bilarna (stor skillnad mellan uppgiven effekt och verklig effekt). De 286 Hk som BMW uppger är därför i överkant i förhållande till andra bilar man jämför med. Tycker även att vridet under 3000 rpm är oerhört dåligt, vilket medför att jag har bättre accs. i 200 km/h än i 120 km/h. BMW har säkert även uppmärksammat problmet, då V8:an i E39:an (f.o.m. -96) har oförändrade Hk (286) men med större volym (4400 cc mot 4000). |
|
| Jag menar inte att 4,0 är klen, för 740i:n gick som en raket. Det är ju samma motor, men av nån anledning verkar det som vissa exemplar tappat stinget. | |
|
Innan jag köpte min 540 så provade jag en massa olika och dom var inte så pigga. Men den jag köpte händer det grejer med när man trampar på. dom du har provat är var det nog nåt fel på, det ska kännas i nackmusklerna. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.