|
|
|
|---|---|
|
Har hittat en BMW 540iM från 1995. Den e mörkblåmetallic, 15000mil, med ac, t-lucka, elsportstolar i skinn, automat, 17" fälgar m.m. Rostfri importbil. Vad kan det vara för värde på en sådan?? Schnelle fart, Härliche fart. Länk | |
| 50-55 kkr? | |
|
Snarare 65-95tkr om alla papper finns 15000mil i lite på en 95:as 540 i dag, Automatlådan växlar som den skall helst renoverad eller uppgifter om regelbundna oljebyten i lådan, Orginal 17" och bra däck skall det vara för att komma upp i den högre prisregionen inga skador på skinnet allt fungerar självklart även ac:n, fakturor på dyra delar skulle jag vilja ha. Nästa fråga är M-spoilers eller inte det finns än utbredd missuppfattning vad M-betäckningen innebär som är förkortningen för M-Paket till exempel denna Touring Länk som inte alls har något M-Paket det räcker inte med M-Chassi! För 95tkr skall bilens skick motsvara en normalskött 99-00:a ej Stockholm. Mvh Stephan |
|
|
Den har M-spoilers, Orginal 17" krysseker fälgar, däcken bak är nya framdäcken är torrspruckna, lädret är väldigt fint, allt i bilen funkar och automaten växlar som den ska. Bilen har nån repa här och där och nåt dörruppslag här och där... Schnelle fart, Härliche fart. Länk |
|
|
Kollade runt lite i galleriet och såg att den har samma kjolar som din bil Stephan. Den har grå skinn inr. och antisladd också =) Så vad kan man få/ behöva ge för en sådan?? Schnelle fart, Härliche fart. Länk |
|
|
95KSEK känns långt ifrån verkligheten tycker jag. Stor risk att förlora rejält på det köpet. /Simon |
|
|
95tkr är ett vettigt pris om man inte tänker ha bilen som ett bruksfordon utan är mer rädd om än så och den är i skick som min, Men just denna bil skulle jag värdera till 70-85tkr med den ytterligare info som Herr Gaspedal gett självklart vill man betala så lite som möjligt men det gäller att bestämma sig för hur mycket man vill betala och känna av vad säljaren vill sälja den för kan mycket väl gå att köpa den för 60-65tkr om säljaren vill ha snabb affär, Visst finns det fler bilar men 540iAM är inte vanlig modell så det är inte så lätt att hitta en i vettigt skick speciellt med så lågt miltal. Mvh Stephan |
|
|
Herr Gaspedal, Du skulle inte kunna skicka lite fakta och bilder på bilen till min mail? Har drömt om just en sådan du talar om mycket länge... MVH, E38B12 |
|
|
Hur trögsålda är en sådan bil? Schnelle fart, Härliche fart. Länk |
|
|
E38B12: Du har mail. De som är intresserade kan maila mig. Bilen kommer förmodligen att bytas in på måndag, det är en änka som har den och hon tycker den är för dyr sen hennes man gick bort. Den finns inte på annons nånstans så ni kan sluta leta =) Den är f.ö nybesiktigad U.A och nyskattad. Schnelle fart, Härliche fart. Länk |
|
|
Personligen värderar jag inte efter den absolut finaste E34:an som rullar i sverige, inte heller ser jag en E34 540 som någon samlarbil utan snarare en i mängden, därav min värdering. Jag skulle jag aldrig köpa en 540 för 95k. |
|
|
Länk Här är den. Schnelle fart, Härliche fart. Länk |
|
|
Ska du verkligen skaffa ännu en bil herr Gaspedal, vem vet hur länge du kan fortsätta köra med tanke på din höga ålder :) |
|
|
Skönt att du slipper upp på 95KSEK för 540:n iallafall. För 95KSEK måste bilen i princip vara i "Hasso" skick anser jag. /Simon |
|
|
Jag uppfattar det snarare som Herr Gaspedal hjälper till med försäljningen av 540:in och inte att den skall köpas, 68tkr är ett mycket bra pris och den bör säljas ganska lätt helst till någon som tar hand om den. simon_en; Håller helt med dig om 95tkr kräver "Hasso 528" skick men sådana vagnar finns och denna 540-95 skulle nog gå att få i det skicket för inte extremt hög kostnad ingen vinstaffär men det är inte många bilköp för andra än bilhandlare;) Mvh Stephan |
|
|
Hej! Bilen är en bit ifrån hassoskick. Stephan har rätt, jag hjälper till med försäljningen så att någon bilhandlare inte får den i sina klor. Schnelle fart, Härliche fart. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.