|
|
|
|---|---|
| Har bytt vattenpump och termostat. När jag sedan startade upp den gick den upp över normal temp! Kände på slangarna och dom var stenhårda!! Vad kan detta bero på?? VÄLDIGT TACKSAM FÖR SVAR!!!! | |
Grusse |
Har du luftat systemet ordentligt efter bytet? Dom brukar vara väldigt känslig om det är minsta lilla luft kvar, då stiger tempen. |
| Jag pratade med BMW precis, och dom sa samma sak. Hjälper inte det så är det antagligen toppen som har gått. Har inte bilen hemma, men sitter det en ventil på termostathuset och en på expansionskärlet? Är tyvär inte så hemma på BMWs kylsystem. | |
Grusse |
Sitter en ventilationsskruv på termostathuset i alla fall, på expansionskärlet vet jag inte. Skulle inte tro att det sitter någon där, för du har ju ventilasionsslang på det men jag kan ha fel. |
| Hm jag böt ju pump i somras och jag har för mig att det bara sitter luftskruv i termostat huset ialla fall på 3,8:an.... Däremot så är det två skruvar på 525:an varvid en sitter vid expansionskärlet. | |
| Du ska förts öppna luftningsnippeln som sitter vid torpeden nära batterianslutningen. Efter det att du fått ut all luft ur systemet ska du fylla på luft i ventilen som sitter på expansionskärlet. Rätt övertryck är 0.5 bar. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.