AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
875

Solfilm m5 E39 med navi/tv

Bu
24
Bumsy
525iA E61 -06
hej!
har precis köpt mig en m5 e39 -99. e lite sugen på solfilm på den men har hört att man kan få problem med störningar på navi och tv om man har solfilm på bilen. detta p g a att de finns en viss mängd metall i filmen. filmer med sämre kvalitet typ biltemas osv ska dock inte innehålla några metaller. så jag tänkte att man kanske kan montera "biltemafilm" på bakrutan och proffsfilm på resten. det kanske kommer störa iaf? någon som vet?
antennen på bakrutan är den både för tv och navin? hörde nåt om att navins inte är synlig? kan ha helt fel..
ma
101
mafqa
F10 550i -10
GPSen som har kontakt med satelliterna sitter i skuffen under bagageluckan, så klarar den att ha kontakt genom plåten ska nog lite solfilm också gå bra :)
Har toning runt om på min och jag har inga problem med Navi/Tv`n. Däremot så är min signal när man larmar av och på sämre efter toningen.

MVH / Jacob
Jacob_M3

Även rakt framifrån? För du har väl - som alla andra - larmmottagaren i inre backspegeln?
Har solfilm runt om på min, inga problem med varken navi, tv eller larm.
Bu
24
Bumsy
525iA E61 -06
christer-->
låter ju bra! e de proffsmonterad då? med bra film?
Bara de bästa till mina vagnar. Vet inte vilken film, men Helsingborgs Solfilmsmontering gjorde jobbet.
Bu
24
Bumsy
525iA E61 -06
oki! då ska de väl vara riktig film då.. tack för svaret,,hoppas de funkar på min bil oxå då!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.