|
|
|
|---|---|
| sitter å börjar kolla på delar för att göra mitt bygge lite finare än orginal e30 318-looken och har börjat spana på fälgar. vad borde man ge för en uppsättning smith 17" i fint skick? såg att nypriset är riktigt lågt jämfört med det mesta andra. är dålig på vad som gör en fälg dyr utom det självklara, vikten. vad gör smith så billiga? | |
| Kvaliten framaför allt. Hur mycket stryk den kan ta innan de spricker och blir vind. En BBS fälg kan tryckas in 10cm utan att spricka tror jag. En smith går nog i bitar vid 1cm. Det är det som skiljer framförallt. Sen är det så klart rundheten och finischen. Sen är det ju skillnad om fälgen är svarvad, gjuten eller smid. | |
|
där ser man. finns d nån bra sida som betygsätter/testar fälgar typ som d finns sidor som betyger sätter film, skivor? vill gärna ha svar på den egentliga frågan: vad ska man ge för fälgarna? nypris för alla 4 var typ 5500:- år 2001 och jag anser att man inte bör ge mer än halva nypriset. typ 2500:- med slitna däck... är jag ute å cyklar då? |
|
|
Ny priset ex moms /2 = Skrot priset ink moms. Så brukar skroter värde sätta grejer. Fälgar är svårt att köpa beg. Brukar alltid balansera som innan köp för då får man se om dom är raka o runda. Lätt å bli blåst annars. Man kan titta på fälgarna om dom är TUF godkända är hårda krav på det. Eller va det i alla fall. |
|
|
Hade Smiths Infinity dvs en kopia på Intergral A2 för några år sedan, tre av fyra blev krokiga under sommaren jag hade dessa, har aldrig hänt förr eller senare för mig så personligen kan jag inte rekomendera detta märke. "BMW behöver turbo lika mycket som Concorde behöver propeller" |
|
| tack för svaren! då har man lärt sig lite om varför fälgar varierar så enormt i pris också :). vet ni nån som har bra 16-17" tiill e30 till salu får ni gärna maila. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.