AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.335

Mocca/tyg vs. skinn M3 E36

Tänkte bara höra vad ni tycker man ska ha i en M3 E36, mocca eller skinn??? Har alltid föredragit skinn, men jag är inte lika övertygad längre, moccan känns lite sportigare, synd bara att det är mönster i tyget......... känns även som om det finns ett större urval av bilar med detta.... svårare att få såld om den har mocca/tyg???
Visa användare
1.320
markkus
M535i -86
528i -87
535iA -87
M535i -86
518i -87
Självklart ska det va mocca! Tycker skinn här hemma i glidarbilar med automat, och inte i M3/M5.

/markus
Visa användare
1.320
markkus
M535i -86
528i -87
535iA -87
M535i -86
518i -87
Självklart ska det va mocca! Tycker skinn här hemma i glidarbilar med automat, och inte i M3/M5.

/markus
Lägger min röst på mocca/tyg eftersom det är sportigare och åldras bättre än skinn. Tygmönstret är kanske inte det snyggaste men det är åtminstone i ///M-färgerna så det är förlåtet :)

Tror ändå att det är lättare att sälja en M3 E36 med skinninredning. Speciellt "lyxvarianten" med buffelskinn. Det innebär å andra sidan fördelen större prutmån på mocca-bilarna när man ska köpa :)

Däremot tycker jag skinn passar bättre än tyg i M5:an eftersom den känns mer komfort än sport.

Jens
Moca var tilval, det ska man veta. Just för att det skulle vara sport. Jag har en mocca inredning komplett till salu om nåbn e sugen.

"Snabbt ska de gå,, annars får de´va"
Det har väl aldrig sålts någon BMW med Mocca-inredning??? Däremot så såldes/säljs det en hel del bilar med Alcantara-inredning som till viss del påminner om Mocca... :)

Jag säger: helst skinn, men jag hade inte gråtit över tyg/alcantara-combon heller.

Mvh,
Kalle
_____
Bilen: Länk
Jag får nog säga samma som MrMarsupilami, kanske har något att göra med att vi hade exakt samma inredning i våra bilar... ja just det, det var samma bil :)

OT, MrMarsupilami:
Hur går Audi'n då, är det något klipp i kärran?

Mvh,
/Wille

__
Bilen: Länk
HD
1.579
HD91
E61 523i touring
E61 530d touring
För att vara exakt så heter det väl Amaretta på BMW-språk, och Amaretta är en slags Alcantara, dvs en syntetisk mocka som jag fattat det, inte riktig mocka som KH redan förklarat.

"Mocka" är väl snarare standard än tillval på M3 E36? I varje fall när vi talar om M3 Coupé, jag har lusläst prospekten från 93 och 94 och standardklädseln är "Amaretta/stoff", dvs alcantara och tyg, tillval är nappaläder. På M3 Limousine/Cabrio är det garanterat annorlunda, med läder som standardklädsel, antar jag, har inget prospekt för dem tyvärr.

-M5 E34 Limousine register Länk
Mr
497
Mr Vanos
BMW 335i LCI Cab -12
Har en gång sett en M3 E36:a -94:a med hel mocca/alcantara tog upp det här på forumet men ingen som hade några bra svar. Antar det kanske gått o få i form av individual... (?) Fräscht som f_n va det i alla fall verkligen sportigt.

Herr Ober, ein Autobahn bitte!
HD
1.579
HD91
E61 523i touring
E61 530d touring
Ja, det var med mycket stor sannolikhet en Individual-beställning, jag har sett samma sak i en utländsk M5 3,8 också.

Kalle Hansen:

självklart menar jag alcantara/tyg... alltså standard klädseln i M3 E36...

Mr Vanos:

du har ingen bild??? det låter ruskigt snyggt i alla fall...
ST
923
ST0FFE
E36 M3
E39 528
Jag har svart buffelskin i min samt mörkt/svart tak även el värme i stolarna samt eluppvärmad spolarmunstycken! någon som har en lista på standar inrednig på m3 e36 från 93: har även sonderlack! jag vet inte hur min bil är bestäld, lite synd vet inte heller vad som är extrautrusting just på den
HD
1.579
HD91
E61 523i touring
E61 530d touring
STOFFE: jag kan nog hjälpa dig lite, att reda ut allt, kontaka mig på e-post i så fall.

Mr
497
Mr Vanos
BMW 335i LCI Cab -12
Har tyvärr ingen bild på den såg den utanför Hotellet i Varberg Midsommarn -99... Va till salu några veckor senare... Tror då varande ägare va från södra östkusten... Kan bekräfta att det va grymmt förstår inte att inte fler beställt det...

Herr Ober, ein Autobahn bitte!
Jag köpte en komplett buffelskinns inredning från en m3 96a för 3800:- av en bildemontering i sydvästsverige. Elstolar dörrsidor i skinn mm ingick.
Gissa om min 328 blev glad :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.