|
|
|
|---|---|
|
Är det någon som har bytt från "vanliga" lampor till Xenon på en E46? Går det eller måste man byta en massa annat på bilen? Slobby | |
|
Ja du.. det är inte bara att byta lampor utan det är en massa saker som ska bytas.. Den som har flest saker när han dör vinner... |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Xenonljussats till E46 artnr.63129416439 kostar ca 13700 ink. moms hos BMW MVH Hasso |
|
Hej Jag köpte ett par från en krockad e46a och det är inga problem och byta. Om man köper hela framlampor så är det bara att ta ut dom gammla och sätta in xenonljusen Absolut inga problem med montering |
|
|
Utöver strålkastarna och kontrollmodulerna så måste man ha styrningen till den automatiska nivåregleringen. Den sitter under bilen någonstans i närheten av bakaxeln. Automatisk nivåreglering är ett besiktningskrav! Mvh, Steaman |
|
|
Hur mycket kostade xenonljusen som du köpte från skroten.Passade kontakterna från vanliga ljus till xenonljusena. gh |
|
|
Steaman, kan du verifiera att AUT. nivåreglering krävs av bilprovningen, eller endast nivåreglering. Hur kollar dom det isf? Att fråga dom ger väl lika många svar som antalet tillfrågade! FP |
|
|
Jag kan inte verifiera det, det kanske räcker med att kuna justera dom manuellt. Troligen så fungerar den manella inställningen om man kopplar in kontakten som kommer från justerratten på instrumentpanelen. Annars är det bara en sensor som fattas och den borde ju gå att köpa på skroten. Vad jag glömde var att man måste ha trålkastarspolning och det är ju lätt att kolla vid besiktningen. Mvh, Steaman |
|
|
På bilar utrustade med Xenonljus är det krav på automatisk justering av ljushöjden, samt strålkastarrengöring. Jeppe |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.