AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
995

Bmw 325 pris?

ed
776
edge
520dT M -15
Hallå.
Jag fattar inte hur alla med 325or e36 kan begära mellan 60k-80k
för dem? Jag är sugen på att köpa en 325 från 91-92 men skulle inte betala mer än 35k för den för jag tycker inte att de är värda mer... Har även sett många 325or för vettiga priser och bilarna verkade va fräscha men nu verkar de som om de har stigit ngt enormt i pris?
Var hittar man dom fräscha prisvärda 325orna?
Nu kommer många tycka att jag har fel, men en säljare vill ju alltid ha ut så mycket som möjligt för sin bil och kanske går in med ett lite väl högt utgångspris och har tänkt sig att kunna pruta något.

Min erfarenhet är att de som gått ut med höga utgångspris har gått ner mer och mer när annonsen legat ute ett tag och bilen inte blivit såld.

Men man skall inte glömma att man oftast får vad man betalar för. En bil för 60kkr är förmodligen (självklart inte alltid) i bättre skick än en bil för 35kkr. En bil för 35kkr är sällan fräsch utan är ganska sliten jämfört med en för 60 - 80 kkr. Generellt alltså!!
JN
1.064
JN
Porsche Cayenne turbo -08
Volvo XC90 T6 -03
Volvo XC70 2,4T -02
Jag har en fräsch 325 coupé till salu med mkt utrustning som t.ex. skinn o fungerande ac och jag begär inte mellan 60-80 k för den utan strax under 50 k. Det borde inte vara några större problem att hitta en tidig 325 sedan med kanske inte så mkt utrustning för 30-35 k.

Mvh Jens
BMW CS # 5080
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Tja uppenbarligen krängs det en del tidiga E36:or för runt 60 000kr. Annars skulle ju priset sättas lägre. Så länge kunderna är beredda att betala kommer priset fortsätta vara högt.

Men jag håller med om att det är på tok för högt för en så gammal bil! Men som sagt, marknaden styr....
Gick in på blocket och gjorde en sökning på vad BMW E36 325 låg på ungefär hos en privatperson. Nu är det ju inte vad de får ut för bilen men en liten vink om vad priserna ligger på.
Sen finns det ju en och annan lyckosökare som hoppas på att "den sista idioten inte är född än" typ. Så därför ska man inte stirra sig blind på priserna helt och hållet.

BMW 325 prisklass upp till 40000:- 7st
BMW 325 prisklass 40-60.000:- ca: 60st
BMW 325 prisklass 60-80.000:- ca: 58st

MVH Jimmy

Bm
53
Bmw_Hasse
M3 Cab -95
325 coupe -93
jag sålde min 325 e36 för 36k för nån vecka sen. låg här på börsen, men intresset var ganska så svalt.Bara en massa snackare som ringde.Den var dock mkt utrustning i den.
B3 coupe
Tycker själv att marknaden för E-36 är helt dött.

PS. Det är inte den som begär som är en idiot, utan den som betalar.
Visa användare
571
Jonte_smte
325IK -87
325IM-88 turbo
325-91 turbo
jo det är många bananer en e36 brukar kosta!!!!men de är sköna och åka i!!! men jag vart mer sugen på e30....så då köpte jag en ...för det var mer i min pris klass....(obs jag är 17 år)bara

///325///
ed
776
edge
520dT M -15
Jo ja funderar också på att köpa en e30 318is lr 325 och ha nu över vintern. Slänga ur den inte allt för fina inredningen och ersätta den med lite mer racing stuk. De skulle va ett kul projekt iaf. Någon som har en fin e30 till salu?
Utbudet av E36 325i är stort. Så tillgången är minst sagt god! Samtidigt vill jag påstå att efterfrågan fortfarande är väldigt stor, och följdaktligen betingar bilarna fortfarande, trots sin ålder, ett relativt högt andrahandsvärde.

Därmed inte sagt att man alltid får ut vad man begär, det har ju också med skicket att göra och hur desperat du är att sälja bilen.

/// Olof

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.