|
|
|
|---|---|
|
bilen är från 88 eller 87 vet inte riktigt... står en sak på papprena o en annan när man kollar med chassinumret. jag behöver en ny, samt råd hur man byter... sen undrar jag över den fläkt som sitter framför kylaren, vad är det för fläkt? slirkopplingen o kylfläkten sitter ju bakom kylaren, så det är ju inte den !? om bilen pressar ur sig kylarvatten, vad beror det på? | |
|
Fläkten framför är till för kondensorn, startar när den behövs. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
kan man kontrollera för att se om kondensorfläkten fungerar på något enkelt sätt? Är det toppen eller packningen som har gått om bilen pressar ur sig vatten? |
|
|
Om bilen trycker ur sig vatten kan det ju vara topplockspackningen som gjort sitt. Men är kylaren sprucken kommer det ju att läcka ut där oavsett hur bra topplockspackningen är. Själv har jag gjort en vetenskaplig lagning av min kylare med kemisk metall, får hoppas det håller över vintern... så jag istället kan sänka lite pengar i en renovering av toppen. :) //Magnus |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.