|
|
|
|---|---|
|
Tjena jag undrar om det e nån som vet tjockleken på en komprimerad(använd) topplocks packning?? Ska beställa kolvar idag och måste veta tjockleken för beräkning av kompf. Tackasam för snabba svar Mvh Limmet Www.Limmet.se | |
|
Förmodligen 1.5mm som på alla andra |
|
|
Limmet: Var ska du beställa kolvar ifrån? |
|
|
Den jag har här på jobbet är 1,8mm. _______ //Niklas |
|
|
1.8 har jag oxo för mig den är... Kan kolla i garaget imorgon och mäta om du vill.. |
|
|
1,8 är väl den extra tjocka, eller jag kanske blandar ihop dom! |
|
|
Vi har alltid kört med standard original i rallycrossarn och det var en sån jag hade liggande. _______ //Niklas |
|
|
1,74 mm, ihopdragen. Vad för kolvar? Dim, komp? K. |
|
|
Lotec m3>>En bekant till mig har hjälpt mig(Krister)med kolvar och utformning på dom. Ska beställa custom kolvar från JE 8:1 i kompressionsförh. Tackar för svaren allihop beställning på väg! Mvh Limmet Www.Limmet.se |
|
|
Efter kontakt med JE sa de att det lägsta man kan gå till s50b30 motorn är 8,8:1 i komp.förhållande. Om man nu bara byter kolvar för att kompsänka... Vad vore livet utan BMW M GmbH? |
|
| Vi har räknat lite om man kan komma ner till 8.5 på 3 lit maskinen. Sen tar staken i kolvtoppen.. | |
|
Bmw-anrdeas>>Vad e det för godstjocklek ovanför kolvbulten på era ppf stakar?? Och vad e det för bredd på lilländen på staken Mvh Limmet Www.Limmet.se |
|
| Precis som Andreas säger så blir problemet kolvtoppen, om man ska ner mer i komp... K. | |
|
Har inget skjutmått här hemma.Men jag mäter ca med tumstock. ovan kolvbult är det 5mm godstjocklek. Lilländen är 22mm bred Mvh Andreas |
|
|
Tackar för det... Mvh Limmet Www.Limmet.se |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.