|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har ett jobbigt problem som är lite svårlöst. Problemet har funnits hela tiden sedan köp och jag har gjort en hel del utan att få bort problemet. Symptomen är att drivlinan är relativ slapp och kräver lite slir på kopplingen för att bli njutbar, vid svängar,belastning eller kraftig gas så får jag ett resonasljud i hela bilen, det låter typ som om mellanaxeln skaver mot underredet, om jag släpper upp kopplingen ovarsamt eller om jag provocerar med hjälp av att släppa/slå på gasen så får jag ett ganska otäckt slagljud under bilen, det känns som det kommer från mitten av bilen och låter ungefär som att mellanaxeln slår mot underredet. Samma fenomen kommer om jag kör på is och hjulen börjar spinna, det låter väldigt illa och det känns inte bra. Följande saker har jag gjort/bytt Mellanaxel (inklusive knutkorset mot bakaxeln), stödlager,hardyskiva,koppling. Samtliga saker har påverkat bilen i positiv riktning men oljudet kvarstår hela tiden, senast i går då hardyskivan byttes så kikade mekken på bilen och kunde inte hitta något speciellt tokigt, det enda han kunde gissa på var att bakaxeln var kass på något vis (ett glapp på 5-10 millimeter snackade han om) En sak som jag funderat på är att jag har för mig det är viktigt att mellanaxeln montera korrekt, om den inte monteras korrekt vad händer då? Detta problem gör mig tokig och jag kommer att byta bakaxel om någon verkligen kan överbevisa mig att det är problemet. vad kan det kosta med en bra beg. bakaxel inklusive byte hos en prisvärd mekaniker?? Bilen i övrigt går bra och jag vill inte sälja den då den är min ögonsten såklart... körman lugnt och fint så märker man kanppt av problemen men jag vet att det finns där och det gnager på en… Jag kan väl passa på att säga en sak, det luktar ganska ofta bränt gummi från baken efter körning, även om jag kört normalt så luktar det, efter ett varv på Nurburgring så kom det massor med rök från baken och det var nog inte bromsarna, det kändes på lukten min mailadress är 530i@telia.com och telefon 040 - 55 54 53 (dagtid) om någon har några tips. Vänliga hälsningar Johan 530i -89 Länk BMWCS #4079 There could only be one... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.