|
|
|
|---|---|
|
Hur många cc/min ligger m50b25tu spridarna på?? har sökt på "spridare NEAR m50" hittade dock inget svar..!! Sen ang. 1:14 i soppa/luft, visst avläses värdet med en lambda mätare?? Varför ska man höja soppa trycket?Är det om man ser lite "vitt" på stiften??det görs på btr:en va..? Tacksam för svar!! MVH /Jonas | |
|
190,2 cc/min vid 3,8 bar... om jag inte minns helt fel. Med en lambdasond kan du få ut om motorn går för fett eller för snålt. vid fulllast och öppet spjäll så skall du ha en liten fetare blandning, ca: 1: 13. från din lambdasensor orginal så är 1:14,7 vid 0,45V (osäker). anledningen till att du skall höja soppatrycket när du ser "vitt" på tändstiftet tyder på att motorn går för varmt=snålt, och du bör fetta på med soppa. Detta görs som sagt på btr. om du har en ställbar sådan, orginalbtr går ej att justera. Besök föreningen SRC för laglig 201 meters körning![Länk |
|
|
rawsezx: Är det inte 535 spridarna som flödar 190,2cc/min @ 3,8bar?? Det är anledningen till att jag blir osäker. Ska man ha ett lambdavärde på 1:14,7 på tomgången då lr hur menar du??Anledningen till att man ska köra på fetare blandning vid belastning är väl att motorn ej ska gå för snålt.Bästa förbränningen är väl vid 14,6/1 ? Linjär btr (är justerbar?), om man ska montera en sån lär man väl sätta den före injektorerna eftersom att man ska kunna ösa på med mera soppa. Därefter dra returslangen till tanken till den "nya" btr:en ? Är jag helt ute och cyklar nu?? Tack på förhand! /jonas |
|
|
Som sagt är väldigt osäker på spridarstorleken. Du bör ha att lambdavärde på 14,7 när du inte har någon last på motorn, på alla varv. vid högre last så är det en fördel att en fetare blandning. Den bästa förbränningen är vid 14,7 därför att då blir minst restprodukter. Men effektmässigt så är den bästa förbränningen något lägre runt 13-14. Orginal bränsletryckregulator är linjär, men ej justerbar. btr skall sitta på returledningen. om du har kvar orginal btr så kan du inte sänka bränsletrycket under orginal. eftersom att den då blir styrande, men du kan däremot höja bränsletrycket. Besök föreningen SRC för laglig 201 meters körning![Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.