AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
724

När får spoilerbelysning användas?

Ro
744
Robban B
E38 750 -97
När får frontspoilerbelysning användas, tillsammans med vilket annat ljus? Tänkte så jag vet vad jag ska koppla ihop dem lysena med för andra lysen!
Ro
744
Robban B
E38 750 -97
Ja är det dimljus som sitter i spoilern typ längst ner mot marken ofta?
l3
180
l3xus
323TIC -83
Dimljus får användas tillsammans med parkeringsljuset när det är ljust ute om de är rätt injusterade, men inte tillsammans med halvljus, varken på dagen eller kvällen.
Ro
744
Robban B
E38 750 -97
Okej, parkeringsljus får man ju använda tillsammans med vilket annat ljus som hellst va?
Ro
744
Robban B
E38 750 -97
Blir det livat om man har nån slags smygbelysning i dem spoilerljusen så dem "småglöder" när halvljuset e tänt?
ja ( samma med "p-ljus" i extraljusen) det kan om Farbror Haffa är gring innebära en onödig extra besiktning...

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
l3
180
l3xus
323TIC -83
Vilket annat ljus hade du tänkt att använda tillsammans med parkeringsljuset vid färd annars då? P-ljuset är alltid tänkt på bilar men det syns inte när halvljuset är på. Du får inte ha några glödande lampor i dimljusen i samband med halvljus endast p-ljus och varselljus.
Ro
744
Robban B
E38 750 -97
Gasar-Magnus: Jag sökte på spoilerbelysning, kanske var därför jag inte hittade nåt med sökfunktionen:) Dimljusen då, dem FÅR man inte ha påslagna om det inte är dimma eller dyligt!?
En sökning på ordet "Dimljus" lär ge dig läsning som räcker veckan ut..*S*

Så här är det ( sen kan man tycka vad man vill om det):

Dimljus KAN användas som ERSÄTTNING för halvljus i regn,dimma,snö och liknande väder situationer ( oavsett tidpunkt på dygnet)

Dimljus KAN användas i DAGSLJUS som ERSÄTTNING för halvljus/varselljus

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.