|
|
|
|---|---|
Gasfot |
Har upptäckt ett litet irriterande problem med vänster torkare. Den lilla vindspoilern som sitter påknäppt på bladet skrapar emot rutan när torkaren vänder vid A-stolpen och ska ner igen. Har handlat nya torkarblad på BMW och bytt men det hjälpte tyvärr inte. Det går bara emot vid högre motorvägsfart men är klart irriterande och naturligtvis har jag fått repor efter den också! Någon som har råkat ut för det och har idéer om vad man kan göra så det inte går emot? Att ta bort vindspoilern är inget lysande alternativ för trycket minskar avsevärt mot rutan när den inte sitter där, så vad gör man? |
| jag har samma problem.. fast med båda torkarna... den vänstra samma som dig... samt högra torkare e för "hög" så den skrapar i huven hela tiden... blir fula märken.... inte alls skoj.. ska iväg o leta torkararmar på skroten o se om dom funkar bättre | |
| jag har samma problem.. fast med båda torkarna... den vänstra samma som dig... samt högra torkare e för "hög" så den skrapar i huven hela tiden... blir fula märken.... inte alls skoj.. ska iväg o leta torkararmar på skroten o se om dom funkar bättre | |
|
rolle83: E34 modellernas torkararmekanism blir lätt sliten och då slår torkarna hårt och tar i på de ställen du beskriver. Lösningen är tyvärr att man måste byta hela mekanismen som går på ca 2000:- på BMW. ____ Reach the door with a breath and a scream. |
|
Gasfot |
Vad gör man åt det på en E39:a då? Någon med idéer? |
| hej. kan man inte köpa den ifrån skroten?? va kostar det då tro??? hmm... jaja alltid massa småfix... | |
| Har samma problem =/ Hela började med att torkarmekanismen la av men ja fick det lagat av mulle meck på statoil för någon hundring. La inte märke till nått problem tills jag hade lite skadegörelse på bilen så ja fick huven (plus en dörr) lackad me pengar från försäkringsbolaget...men nu ser man hur det har skavt där =/ mekanismen tar i i huven. Fan har inte råd med 2000 men vill verkligen inte att de ska börja rosta där! Nån som har något bra tips??? | |
|
"Fulrep"(för o slippa att det tar i huven) kan göras på följande (billiga) vis: Ta bort torkararmen...Slippa ner själva armen med fil o sandpapper tills den går fritt...Lacka sedan med lämplig färg....Klart. |
|
|
Har också gjort ett "fulrep" på min högra torkare.Tokaren glappade 2-3 mm. i höjdled och skrapade i huven. Det är själva axeln som glappar. Jag satte ett buntband på undersidan så att axeln ej kan glappa i höjdled, funkar kanon. Mackan |
|
|
Mmm gick ut och kollade såg att nån redan försökt slipa ner den hehe måste vara farsan =/ får ta av den o göra det ordentligt tar juh fortfarande i! Tack för tipsen! Bästa bmw forumet nånsin :D |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.