|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
Plumber |
Kika i ETK:n! Du ska ha fått 34 51 6 756 343 (Alt 34 51 6 750 347 om de hade gamla på lager) Eller om du har DSC 34 52 6 758 972 (alt 34 52 6 757 596 se ovan) |
|
tack för hjälpen! visserligen ska det vara 34 52 6 756 343 (inte 34 51...) för ASC. jag hittade en ETK på www.realoem.com som var lite "amerikaniserad" (upplyste om att eftersom mitt chassinr är europeiskt så gick det minsann inte att beställa delar), men artikelnr på min dosa fanns med där. Så nu vågar jag nog byta enhet! /klas b |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Jag förmodar att du kollat in detta ?? Länk ///MVH Hasso Länk |
Måsen |
Jag sitter i samma sits som Klas. Vi kan nog konstatera att det är "rätt" styrdon. Men jag är ändå nyfiken på plastförskruvningarna som följde (Klas beskrivning tidigare) Är det någon som kan sprida lite ljus över dessa, och vad de är till? /Mattias /// Länk |
|
jag är faktiskt väldigt nervös för att modulen ska lägga av... om den nu ska lägga av så vore jag tacksam om den kune göra det medans jag fortfarande har garanti på bilen. 4 Cylindrar är 2 för lite! |
|
|
I mitt paket var ochså med plast prylar, men dessa hade jag ingen användning av, har bytt modul utan att använda dem och allt fungerar som det skall. Men det ser ut som skyddspluggar att skruva i hydralenheten där bromsrören varit anslutna för att inte få in skit i den om man mot förmodan skulle behöva skruva bort den. För alla som är osäkra så är nedanstående nummret som står på mitt kvitto från BMW i Tyskland (köptes där nu i höstas) 34 52 6 756 343 Precis som skrivits innan såg jag nu. /Fredrik |
|
|
samma artikelnr som jag (och mattias) har således. som sagt, jag skall byta nu i veckan, men jacobssons (bmw i jkp) har inte tid för dis-programmering förrän på fredag. typiskt med tanke på väderutsikterna... en sak som slog mej när jag läste på Länk är att detta artikelnr betingar ett pris på $595 i usa. med dagens dollarkurs så blir det ju sådär 750:- billigare än i tyskland... |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Problemet för USA ägarna är att vissa BMW inte har koll på repkitten utan byter hela modulen både hydral och elektronikdelen, en hel del som fått betala för mycket over there. ///MVH Hasso Länk |
Måsen |
Frågan är väl om man ska behöva betala över huvudtaget för ett fabriks/standardfel. Hade det varit -80 talsbilar med 20-30´mil på mätaren, så ok. Till råge på allt drar man på med 8500:- för reparationen. Pinsamt dåligt... /Mattias /// Länk |
|
>>Klas B Angående din fråga: "2) när man kikar på ("baksidan") hur den gamla ser ut och jfr med den nya, framgår det att det i den gamla finns två st "metallcylindrar" (ca 5-6 mm i diameter) som INTE finns i den nya..." Detta var jag också lite osäker på när jag stod och höll i båda modulerna men jag monterade den nya i alla fall och efter programering har den fungerat OK. Vid prov i halt väglag fungerade ASC OK och lampan lyste till så jag hoppas att det bara är Bosch som har gjort förbättringar. Omprogrameringen tog 10 min och kostade 420:- + moms hos BMW i Värnamo. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.