AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
6.353

Vad har ni hittat när ni städade era ny inköpta BMW bilar?

Sida 1 av 3
Visa användare
250
LepriconXL
528i Touring 98
Jag städade min e39 samma helg jag köpte den (även fast den var väl städad från säljarens sida) När jag sänkte den grejen som delar baksätet och skulle dammsuga under tyget i hålet där damsög jag en bunt me vad jag trodde var papper :) Detta fastnade i röret och jag var tvungen att rensa själva slangen med en vajer. 360 euro var detta pappers prylen som täpte min damsugarslangen , toapapper runt sedlarna 3x100 och 3x20 euro Ingen färg på de redan brukade sedlar! Jag växlade de på banken med reservation att jag hittade de i bilen som jag importerade från tyskland (i fall att sedlarna var lysta och voila jag fick 3300 (30 spänn tar banken) Tjejen i kassa skratade bara Jag fick skriva namn och adress på en lapp åt banken men så är det alltid när man växlar annan valuta Det gick bra Bilen blev rabaterad på redan reducerat pris O fan Nån annan måste ha hittat nått liknande Cd skivor mynt osv vet jag
Vad hittade du???

Nu är det inte så ofta man byter bil Inte jag iaf men detta var värt att berätta/fråga

Tjoohoo asså!
ska nog ut å dammsuga lilla pärlan nu =0) (springer)
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
I min E32 låg vid inköpet maj 2003:
* Ett par Rayban
* Ett Mötley Crüe-kassetband (trots att det satt en CD-spelare i bilen)
* En finsk Mark
* Ett 10-pfennig-mynt under baksätet

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Visa användare
1.320
markkus
M535i -86
528i -87
535iA -87
M535i -86
518i -87
Har hittat fotografier (full rulles framkallning!), pengar, cigaretter, kasettband, stereokablar, kepsar, medlemsskap i golfklubb, verktyg mm i mina beg-bilar. Alltid lika skoj att städa ur nyinköpt beg-bil!

/markus
wa
2.348
wadel
E39 520i 1998
E38 728ia 1998
E36 316i 1993
En ICA-kasse full med tvättlappar från flygbolaget quantas , perfekt när man tankar och spiller.

ett par fula solglasögon och blandade mynt samt en 36mm hylsa av fabrikatet bacho.

"Att ge en vägsnigel fingret är som att kasta pärlor till svinen"
Visa användare
1.223
foppa
325i coupé -93

BMW CS #05607
Ett par solglasögon under passargerarstolen och ett tyskt mynt under baksätet, hela 10 Pfennig! :)

///Foppa
Ca 50 cdskivor och en påse med skruv till inredninge...
En tom barnmatsburk under passagerarstolen...

/Martin
-jag räds inte långmilare-
Visa användare
140
HenrikM
BMW 525it -05
BMW 318it -02
Även detta ämne har visst varit uppe förut... Länk

Henrik"M"
IQ
359
IQ=pi
BMW 630Ci -07
BMW 525 AiT -08
Diverse Ducatis
Toyota MR2 -00
BMW 325 XiC -07
Ett PCMCIA-kort för w-lan 802.11. Alltså ett istickskort för tråclöst nätverk avsett för laptoppar, kan tilläggas för dem som inte har datorer som levebröd :-)

Man är inte paranoid om de verkligen är ute efter en.
IQ
359
IQ=pi
BMW 630Ci -07
BMW 525 AiT -08
Diverse Ducatis
Toyota MR2 -00
BMW 325 XiC -07
Skulle ju stå "trådlöst"...

Man är inte paranoid om de verkligen är ute efter en.
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Kassetband, en nyckel, mobiltelefonladdare, ficklampa och småmynt i handskfacket. Osen som bonus hittade jag nyss, fyra år senare, en riktigt lång och äcklig lösnagel under baksätet. Har förre ägaren månne plockat upp en glädjeflicka?

Visa användare
250
LepriconXL
528i Touring 98
Henrik

Detta var om avlysnings prylen inte riktigt samma här undrar vi vad för roliga grejor har du hittat i dina beg bilar efter att du har städat de! Det har du väl gjort som vi andra oxå Kan inte vara så att du inte har hittat nått roligt? Som den andre typ pistol hylsor osv :)
jag hittade inga avlysnings prylar när jag uptäckte pengar städningen var slut för dagen jag fortsatte dagen efter
Ha de bra
Visa användare
250
LepriconXL
528i Touring 98
Fy fan detta med tånagel körde snubben utan skor eller så hade han sex utan strumpor
Visa användare
140
HenrikM
BMW 525it -05
BMW 318it -02
LepriconXL: Som så många andra trådar spårar även den med avlyssningsprylen (Förövrigt en av dom roligaste trådarna här) ur & övergår till vad folk har hittat i sina bilar. Själv har jag aldrig hittat något kul i mina bilar förutom ett kasettband med tyska barnsagor på i min nyimorterade M5:a.... (Tror jag att det var i varje fall, jag är ingen hejare på tyska)

Henrik"M"
I 540n hittade jag godispapper som f*n under förarstolen, ett mätinstrument för ingenjörer under passargerarstolen, samt en halv chocolate chip cookie intryckt mellan baksätena :)

MVH,
E38B12
Mu
531
Mullret
330xd Sedan E90 -07
i3 - 14
I min 328i, Ägarens garagenyckel, några pfenning, hårband
I min 993, en CD skiva, lypsyl, antal Franska Franc, proplan kalender, kvitto från en djävligt dyr lunch på Rivieran. SFL biljett stämplad 13Jul 16.58 Rödby-Puttgarden
Skickade prylarna i retur till förra ägarna i en Jiffy-påse.

M3/// Mullret
Visa användare
250
LepriconXL
528i Touring 98
Godis papper.... förarsätet måste ha varit slitet eller inte beroende på vem som kasta pappret under Förare eller hans barn ifrån baksätet
Visa användare
250
LepriconXL
528i Touring 98
Detta är första gången och säkert sista jag hittar nått trevligt vid städning av min nya beemer. Annars var det som de flesta här Tyska mynt, snor serveter, godis o godis papper, en gammal öppnad durex påse utan inehåll (tack och lov) en halv joint och en röstig spruta på en gammal 528 som skulle skrotas av fd ägare när jag köpte den och diverse dåligt av olika saker :)
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
När jag körde hem bilen från Karlstad, & satt & svor över att bilen ej hade CD spelare, så hittade jag bilens kassettbandshållare, (den där roliga som man kan ha 6 st band i...under armstödet) och hittade ett band med blandad 70 & 80-talsmusik!

Så det blev , "Hey hey daaaady coool" hela vägen hem! ;)
Visa användare
140
HenrikM
BMW 525it -05
BMW 318it -02
He he, nu mins jag ju att jag hittade ett slutsteg bakom hanskfacket i min 325:a... Helt klart en positiv överaskning. Det spelade på bra. =)

Henrik"M"
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.