|
|
|
|---|---|
|
Är det kamkjedja eller rem i en 530i -89... Funderar på att köpa en sådan, 18 000:- Bra dåligt?! Länk Jag har sökt men hittar ej det jag vill ha! | |
|
Kedja. Hittar du en fräsch 530i(med sexan) så är det inget dåligt köp...MEN,en 535:a(också med sexan ;)) är både snålare och märkbart starkare över hela registret. Vad gäller t.ex. försäkringspremier så är det bäst att kontrollera det själv iom att det skiljer såpass mycket på förutsättningarna... Mvh Janne. |
|
|
MEn kolla länken och säg om ni tycker det verkar bra lr dåligt.... silentblocken dåliga....... |
|
| Det verkar väl vara ett fynd. | |
|
Såg fin ut på bilden iaf. Nu är det ju så att för att kunna säga något exakt om en specifik bil så måste man se den "live" naturligtvis. Kan vara dolda fel som kostar flis att fixa ändå. Mvh Janne. |
|
|
Jo jag vet, känns så osäkert med alla bmw som sägs vara så fina för en billig peng, blabla....och sedan får man en bil som allting bara rasar på tillslut... Får väll åka och kolla på den, men vad skall man kolla efter för att veta att det inte blir en nit direkt? Är dom bussningarna svåra att byta lr? mvh |
|
|
Kontrollera så att inte motorn har något knackande/högt tickande ljud,kan betyda kamaxeldefekt. Tipset blir då att öppna ventilkåpan och kika på alla nockar.. Obalans i drivlinan(slitage i knutkors el drivaxlar el dyl),gungig(ev def dämpare),kontrollera kylvattnets färg(missfärgning/oljefilm kan betyda topplocksdef.),bromsar tar jämt o utan vibrationer,glapptendens i styrväxeln,blårök..Osv osv... Är du osäker med att kolla upp bilen själv, så finns ju t.ex. "Motormännen" att tillgå,eller varför inte åka in med bilen till din lokala BMW verkstad.. Bra är iaf att den har manuell låda dem brukar hålla bra mycket mera än miltalet som denna bil har gått..Bakaxeln likaså(om olja funnits i den dvs ;)) Kolla i sök inläggsfunktionen...där finns massor att läsa om detta. Mvh Janne. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.