|
|
|
|---|---|
|
Nu är ja lite brydd. Min nuvarande låda heter GM MY F19, men problemet är ju att de knappt finns några sådana att få tag på. Så passar kanske någon annan låda? t ex 4hp22 eller 5hp18 eller dyl. ? MVH Johan | |
| är de verkligen ingen som vet..? *suck* | |
| 5hp18 brukar sitta på tds | |
|
Japp. som sagt. 5hp18 brukar sitta på tds. Borde funka med en sån om du även byter elektronikboxen boxarna? Sen kanske man även får byta givaren uppe vid spaken??? Är nog inte samma. För din låda är bara 4stegad eller? 5hp18 har ju fem steg. Diesel innehåller mer energi än bensin! |
|
|
hmm.. byta styrboxen också. ja då lät det helt plötsligt mycke dyrare. och jobbigare. Ja, är det mycke som skiljer sej från GM och ZF. tänkte om man kanske kunde byta bara sprängkåpa eller så..? finns inte så många GM på skrotar. och dom som finns verkar vara gjorda i guld.. ja börjar nämligen bli lite less på att köra Mazda 323 limitet.. |
|
|
Jag vet alltså inte till 100%, men jag hade blivit förvånad om styboxen va identisk. Tror inte en box ska behöva va så dyr på skroten. Bör finnas i överflöd, då dessa boxar sällan strular. Tillgång och efterfrågan inverkar på priset! Diesel innehåller mer energi än bensin! |
|
| Har du frågat på en automatlådefirma vad en renovering kostar..tveksam till att din låda är reservdelsspärrad däremot GM lådan i 530d är spärrad bara ny som gäller | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.