|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Funderar på att skaffa larm. Vad är ett rimligt pris på ett bra larm? Vad har ett bra larm för sensorer? Finns det sensorer som kan kopplas till tanklocket? Förekommer mycket slangning på universitetet i luleå där bilen kommer att stå då och då. | |
|
Carguard C-70 (tror jag den heter) har jag hört mycket bra om. Ska själv koplettera med ett sådant till våren! Men det dyker säkert upp svar här snart. /// B-O M POWER- När du älskar att KÖRA!!! Min:Länk |
|
|
Gav 3000 för ett Defa häromnyssens. Standardkittet utan extraprylar. Hade ett Carguard med både rörelsedetektor & GSM i z3'an. Gick på 8500... Man är inte paranoid om de verkligen är ute efter en. |
|
|
IQ=pi, GSM, ringer larmet upp en om larmet går? Rörelsedetektor bör man ha. Vet du om det finns någon sensor till tanklocket? Och vad kostar det om det finns? |
|
| Förresten, vad ingår i DEFAs standardkitt? | |
|
cargard t70c e grymt! me sms-modul, ringer den upp dig om de e inbrott, du kan larma, larma av, stänga av motorn kolla tempen, kolla batteriets status, kolla var bilen finns med telefonen (kräver teliaabbonemang... helkul :-) plus massa andra funktiuoner :-) kolla deras hemsida :-) Min pärla :-) Länk |
|
|
cargard t70c hette det då naturligtvis! sorry! ett sånt blir det! /// B-O M POWER- När du älskar att KÖRA!!! Min:Länk |
|
|
Införskaffade nyligen ett t70c och är väldigt nöjd hittils..... Känner mig oerhört "inne" med blå larmdiod..... Tsss 328án: Länk |
|
|
Constrictor, vad gav du för t70c larmet? |
|
|
Om jag inte minns fel var det c:a 3000-3300:- 328án: Länk |
|
|
>Constrictor, har du det på bågen då? =) /// B-O M POWER- När du älskar att KÖRA!!! Min:Länk |
|
|
Strömförbrukningen på T70C ligger på 14mA så det bör isf vara nåt annat i installationen som stjäl ström om det märks redan på några dagar. Jag har T70C inkl GSM-modul och fortfarande efter 2-3 veckor i vila utan föregående extraladdning så märks ingen avmattning på batteriet när man startar upp bilen. FP |
|
|
Nja, GSM-larmet ringde inte upp, men jag får fortfarande SMS, eftersom nya ägaren inte programerat om den trots flera påminnelser... Defat innehåller väl bara glaskross och dörrar/huv/lucka, tror jag. Har inte kollat så noga, bara det blinkar i framrutan och håller försäkringsbolaget lugna :-) Man är inte paranoid om de verkligen är ute efter en. |
|
|
IQ=pi har du inte koden till larmet?? varför programerar du inte om den själv?? du måste ha egen kod!! annars har ju han kontroll över din bil.. ?? Min pärla :-) Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.