|
|
|
|---|---|
| ja då har man rastat sin E28 m535 på tyska autobahn var tvungen att ta mig ner till dortmund skulle igentligen åka 328an men fick inbrott i den några dar innan resan ... det var jätte många som tittade och studerade bilen... i alla fall så hände en jätte konstig men rolig sak... min E28 gör över 250km/h mätaren jag vet att det låter konstigt men jag var tvungen att prova hur fort den går kan fortfarande känna glädjen när jag så nålen pasera 250 sträcket..... | |
|
Härligt att höra att Tysken tittar extra efter den snyggaste tillverkade BMW´n än idag. |
|
|
Jo. Min gör också över 250 i mätarfart. Så dom rullar på bra dom gammla bilarna. ///Jesper BMWCS #5494 |
|
Paap Reeder |
...... ingé surt men det skiljer nog en del mellan mätarfart och verklig fart. Vill minnas att det i broschyrerna stod 228 kmh för M535. Fast det gällde ju för nya bilar från fabrik. Har den några mil på axlar och lager snurrar det ju lättare...... MVH Paap R |
|
E28 ser man mycket få av i Deutschland. Det är först när man kommer ut på småbyarna de börjar dyka upp. Samma med E30 även om de är betydligt vanligare. |
|
|
Jag var i Tyskland tre dagar förra veckan och jag såg bara två E28:or! De kom tillsammans och var välputsade, troligen var det entusiaster som var ute och söndagsrastade klenoderna. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Kul att höra! Länk Mvh Tjäder |
|
| jo visst e det lite glädje hastighet men med tanke på att jag hade en a4 3,0 i röven up till 245km/h (sen så drog jag ifrån) så går bilen jävligt bra... vilket fall som helst så är jag tok kär i min bil... har alltid haft en förkärlek till bmw men det här tar priset...lätt den roligaste och snyggaste bil jag har haft... | |
|
Paap: Å andra sidan uppger BMW 0-100 tiden till 7,5sek. Den svensksålda 204hk klarade det på 7,0 blankt när Automobil testade den 1986. Så den klarar säkert 235-240 riktig fart :) ///Jesper BMWCS #5494 |
|
|
grymt!!!! härliga kilmeter per timme ..min ska ju bara göra 222km/h enligt autopower...:( ///325/// |
|
|
218 menade jag!!!!:( ///325/// |
|
| 230km/h verklig fart enligt BMW original broschyrer 1986. | |
| Har aldrig lyckats maxa min bil fullt ut. men den gör 245 på 4an, sen e det dax å växla. Som fortast har jag åkt 260km/h på vägen mellan fagersta å surahammar och den hade mer kvar!. Men nånstans runt 260 tror jag den gjorde när den va orginal. Nu med turbo hoppas jag att den går till varvstoppen på 5an. vilket ska vara 320km/h =))) | |
| fy fan... 320km/h det e fort..satan!!! se till bara att du har ordentliga bromsar!!! vad laddar du? | |
| Det var lite ironiskt sagt men men =). Jag har m5 e34 bromsar runt om. Men jag laddar ingenting, den blir förhoppningsvis klar i sommar! | |
Paap Reeder |
..... drog E 28:an idag till varvstoppet 6900-7000 (MotorN chip) på 3:an .... 183 .. mätarfart. Kollade också mätaren mot helikoptermarkeringarna .... finns ju inte så många kvar nu som tur är ... men mätarfart 123-124 (litet svårt att se exakt) gjorde 120 enligt markeringarna. .... vid 180 skall sedan 4:an i samt LU. Tror inte att jag gör mer än max 215-220 mätarfart med 3,91. MVH /// Paap R |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.