|
|
|
|---|---|
|
hej. köpte en begagnad dragkrok på skroten till min bmw. nu när jag ska besiktiga bilen så måste jag ha en monteringsanvisning på dragkroken. märket på kroken är kovil. Är det nån som har en monteringsanvisning till en 320 -93. eller vart får jag tag på en sån? | |
|
Enligt uppgift så säljer Mekonomen krokar av det fabrikatet. Sökte lite på nätet men hittade inget direkt. Rind din närmaste Mekonomen-butik och fråga om de kan hjälpa dig med detta. /Kidde BMW - the ultimate drug... |
|
|
Jag har en monteringsanvisning på ett Kovil-drag för 5-serien E34 om det kan hjälpa!? Annars har jag för mig att jag sökte upp en PDF-fil med anvisningarna.. Mvh Patrik ___ Touringklubben: Länk |
|
|
Det är inte monteringsanvisningen som SBP vill se, utan intyget från tillverkaren på vad dragkroken är specad/testad för. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
En monteringsanvisning skall medfölja vid registreringsbesiktningen, dels för att få specifikationerna på kopplingen, men även för att i möjlig mån kunna kontrollera montaget. Vi har en massa monteringsanvisningar lagrade på jobbet, jag kan se om jag hittar någon imorgon. Finns det någon skylt eller dekal på kopplingen? Vad anger den i så fall för artikelnummer? Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Ok, spännande, det krävdes inte för 3 år sen när vi eftermonterade en dragkrok på pappas volvo. De enda vi behövde var intyget från tillverkaren. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
hittade det här numret om det kan vara någon hjälp.( B13116XE ) det är ett löstagbart drag.1675kg ska det hålla för står det på plåten. |
|
|
ska gå till mekonomen och höra lite imorn också. |
|
|
wendtan: Enligt instruktion ska monteringsanvisningen medfölja. Men kan man på annat sätt få specifikationerna (t.ex. intyg från tillverkaren) och man vet hur kopplingen ska se ut och vara monterad brukar man kunna lösa det ändå. De flesta Volvo-drag har man sett några hundra gånger och kan utantill, då är det sällan problem... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Jag hittade ingen idag, tyvärr... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
var på mekonomen idag. dom ringde tillverkaren men dom ger inte ut nåt intyg. synn! dom kanske kunde skicka med ett om man köpte en bultsats. ska ringa dit imorn. |
|
|
starholk har du hittat det du söker? mvh/micke Länk Länk Ny 02sida |
|
villy |
Monteringsanvisning finns på www.boh.se |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.