|
|
|
|---|---|
| Undrar vilken av dessa motorer som lämpar sig bäst för turbo?Tänkte mest på hållbarhet samt hur pass bra topparna flödar orginalt.Tänkte göra ett budget bygge så det blir ej byte av kolvar stakar osv.Utan tänkte nöja mig med nya lager, svarva kolvarna, o-ringa & fixa en riktig koppling samt dvs grejer.Täkte köra med ett stort holset agg+ stor ic & gamla hedliga dellorto 40:or.Ska plocka ut så mycket effekt som möjligt.Mvh | |
|
kör på en m10 motor, håller tydligen mycket bättre, kolla alla gamla 02:or med monsterturbo o förgasare =) mvh Erik Jakobsson (O==00==O) 02 rullar fetast |
|
|
M10 har också den fördelen att växellådor från M30 passar rätt på om jag fattat det hela rätt. Vad jag vet finns det inga biffiga lådor till M40. Ingenting är omöjligt |
|
|
Hej kör M10 och köp skärringspackning från tex motornord, du behöver inte oringa,Glöm det där med monsterturbos från lastbilar. Annars behöver du garanterat riktiga kolvar. Skaffa en 1,8 liters topp från tidigt 80 tal och ta ur förbräningsrummet rejält.Ta inte för mycket på kolvtaket. Dit med racelager.Balansera gärna allt.Köp ett hybridaggregat typ T3-T4.Ladda kring ett kilo, och du ska se att det blir hållbart till en billig penning.Men det är klart kostar du på med smidda kolvar kan du ladda betydligt mer men det va ju budget bygge du va ute för att bygga.Jag är långt ifrån nån expert,talar bara av egen erfarenhet. Lycka till. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.