AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
657

Lämna in på service eller inte?

M.
307
M.Nilsson
120dM E87 -07
525tds E39 Touring -98
Till att börja med så har jag alltid servat alla bilar själv med allt vad det innebär.
Utom min e39 -98 som jag har nu,den har fullstämplad service bok sen ny och jag ville försätta med det.
Men nu så tycker jag det kostar mer än vad det smakar så att säga.
Bilen börjar bli gammal och har rullat ca:23000mil så jag funderar på att serva bilen själv.
Kommer bilen vara mindre värd eller svårare att sälja den när den dagen kommer.
Kommer ju givitvis köpa allt hos BMW och spara alla kvitton.
Har även funderat på att bara lämna in bilen för oljebyte för att få en stämpel i boken och göra resten själv.
Då ser ju i allafall nästa köpare att oljebyte är ordenligt utfört,sen resterad grejor som som ingår i inspection 1 & 2 har jag ju kvitto på.
Inte för att jag skulle fuska bara för att jag byter olja själv,men en stämpel är ändå en stämpel
Jo,jag har läst andra inlägg om samma sak men ville ändå höra mig för.

"Riktiga män luktar diesel"
Personligen skulle inte jag bry mig om du gjort det själv, alltså om jag var köparen av din bil. Tycker det har blivit lite överdrivet med det här stämplandet i boken. tycker du ska göra det själv, spar kvittona som du säger, om ngn tvekar vid köp av din bil, är den personen inte värd att äga BMW.
Om du nu ändå är inne på att spara lite pengar, så behöver du ju inte köpa allt hos BMW heller för den delen. Köp där det är billigast helt enkelt men fortfarande håller kvalité.

// Jögge
HD
1.579
HD91
E61 523i touring
E61 530d touring
Om du gör exakt samma sak som BMW och dokumenterar detta ordentligt så tycker jag inte det spelar någon roll, inte på en vanlig 5-serie diesel. På en M-modell, Alpina eller 750/850 däremot så vill JAG ha en bra och seriöst ifylld bok, känns mera viktigt när man ska köpa något som är special. Hemmamekade M-bilar står mycket lågt i pris.

-M5 E34 Limousine register Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.