|
|
|
|---|---|
|
Hur är det med MRF garantin, går det att få igenom skeva bromsskivor? /Rickard | |
| Var de skeva när du köpte bilen eller har du tokbromsat dem varma så de blivit skeva? I vilket fall är det bara att snacka med bilhandlaren och höra vad han tycker. Om bromsarna pulserar så pass att bilen inte går igenom bromsprovet på SBP så borde du kunna få ut dem. | |
|
Sök på ämnet. De tas upp exakt vad MRF garantin innefattar. Eller titta på Länk Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
l3xus: Skivan/skivorna måste ha varit skeva når jag köpte bilen men dum som man var så tänkte jag inte på det då utan först när man har kört ett tag, köpte bilen för 2 veckor sedan. Hur mycket måste bilen pulsera för att inte gå igenom SBP? Bilen pulserar märkbart vid inbromsning (både i hög och låg fart). wendtan: Har sökt men inte hittat något specifikt om just bromsskivor som min fråga handlar om. /Rickard |
|
|
Rick: Enligt denna länken Länk så tolkar jag det som att bromsskivor innefattas av garantin. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
| Jag har för mig att bromsarna inte får variera mer än 30% för att de skall gå igenom. Hade skeva framskivor på en bil tidigare och mätaren pulserade upp & ner ganska mkt och jag fick ombes. på den. | |
|
Har läst den jag med (står även på garantibeviset) men ville bara höra efter om någon har fått bromsskivor bytta på garantin. Även jag tycker att det skall innefattas av garantin. Ringde MRF och även de tycker att det skall ingå speciellt eftersom det är en så pass ny bil (gäller min 525iAM -01). Så nu får jag se vad handlaren säger. /Rickard |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.