|
|
|
|---|---|
|
Vad anser ni vara den bästa och mest prisvärda drivlinan? Behöver något som pallar med 800-900nM och 600-700hk. Har hört att Kilander kör med 535:ans drivlina original, stämmer det? nåt ni rekomenderar?? Det ska inte sitta på en BMW så därför undrar jag oxå om det är hydralisk koppling osv? Samma sprängkåpa som på E30 320? Tegheim goes triple | |
_marcus_ |
japp, det är hydralisk koppling tony.. |
|
Tegheim: Vad är en drivlina för nått? Har hört talas om det.. men har aldrig hajat va det va... tacksam för svar MVH //Jonas |
|
|
Allt som sitter mellan motor och hjul. Växlelåda, kardan, diff mm. ///Jesper BMWCS #5494 |
|
|
Precis, nå vad säger ni? 535lådan med lös sprängkåpa kanske? Tegheim goes triple |
|
|
Ej samma sprängkåpa som E30 320. Det finns kraftigare bitar än 535, men de kostar. 535 Har en mycket stadig lina som man får för väldigt vettiga pengar. If you can´t drift it - ditch it! |
|
|
Du kan börja med att köpa min 745 diff. 25% broms och håller för mycket effekt. Har även en kompis med en Getrag 265 lös kåpa som han har till salu. |
|
|
Har hört att den 535-lådan med lös sprängkåpa heter 262... hur står det till egentligen?? Vill få tag i den med lös kåpa för mitt bygge... Tegheim goes triple |
|
| Både 262 å 265 har lös kåpa, 262 4vxl, 265 5vxl, båda lådorna har utväxling 1:1 på högsta växeln. | |
|
vilken låda är det som har "överväxel" då? Tegheim goes triple |
|
|
Hade lite fel om utväxlingen:/ här är lite info Länk. Sorry men vet inte hur man länkar=( |
|
| Det blev juh en länk=)=) | |
|
Har fått fatt på en växellåda som heter 265, men den har suttit på en BMW 735 -83. 5vxl... är det samma som den det pratas så mycket om? Håller den för vridet? Tegheim goes triple |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.