|
|
|
|---|---|
|
Är det bara jag som känner olust att ringa på en bil som är tillsalu när det ända telnr som finns är till kontantkort och som inte är registrerade, jag känner så ivarjefall,man får lätt undran vad döljer säljaren mera osv,jag kanske bara är nojig. | |
| du är nog bara nojjig | |
|
Eftersom det finns så mycket konstiga människor(idioter) som ringer på annonser(inte bara bilannnonser) så tror jag att en del kanske gör på detta sättet för att slippa ge ut sitt vanliga nr ovh då slippa ha massa folk ringa dit. Sen finns det alltid någon som har nått att dölja som gör på samma sätt. Finns ju även en del vanliga som använder oregistrerade kontantkort i vanliga fall. /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
|
Lite svårt att få tag i säljaren i efterhand,man kanske vill fråga om något. |
|
|
Känner många som har kontantkort, skulle aldrig få för mig att tveka om numret är ett sånt. För övrigt så har jag inte lärt mig att spotta såna nummer heller, förmodligen av den anledningen. ___ En, men en BMW. |
|
| Menar du att du ringer och kollar vilken operatör numret ligger hos och om de har några uppgifter om användaren innan du bestämmer dig för att ringa på en annons? Numera är det nämligen inte möjligt att läsa ut enbart av numret om det är ett kontantkort eller inte. | |
| Spelar väl ingen roll om det är ett oregistrerat kontatkort, alla brukar ju inte registrera sina. Dessutom så har jag aldrig kollat upp sådant, jag brukar ringa och prata med personen i fråga. På vilket sätt skulle det vara ett problem att få tag i säljaren i efterhand? Har man genomfört ett bilköp så har man ju alla personuppgifter så säljaren så det är inget problem. | |
|
Spelar ingen roll. Kan var någon med tillfällig nedgång i sin ekonomi. Vem som är ägare till bilen står ju på regbeviset om man undrar. M3/// Mullret |
|
|
Jag tycker iallafall att sätter man ut sitt vanliga telnr,så ser det ärligare ut och mer förtroendegivande. |
|
|
Och om man inte har något "vanligt" telefonnummer då. Brukar du lägga ner masssa tid på att spåra vilken teleoperatör som står bakom nummret innan du ens tar kontakt med personen? Helt otroligt att man bedömmer en person som ärlig eller ej genom ett telefonnr. Sätter själv aldrig ut mitt hemnr. i annonser då vissa personer får för sig att man kan ringa när som helst på dygnet. När man har fått en spekulant som vill kika på bilen så ger man ju givetvis ut adress och telnr. |
|
|
Öven om man är säljsugen vil man inte ha telefonsamtal när man sussar som bäst. Mobilen kan man ju stänga av, hemma blir det värre med 3 olika anslutna telefoner. M3/// Mullret |
|
| Har haft mitt kontantkort i fem år, inte reggat mig hos min OP. Jag kommer alltså pekas ut som oseriös när jag ska sälja mig bil? Spännande inställning... | |
|
Har aldrig tänkt på att kolla något sådant. Känns lite för besvärligt och kanske inte ger så mycket. Däremot sätter jag alltid ut även mitt hemnummer. Folk som har ringt på mina anonser har gjort det på vettiga tider. mellan 8-22, med ytterst få undantag. Har man småbarn, skiftjobb eller liknande så är det ju bara att skriva "ring ej på hemtelefon efter 19.00 pga småbarn" eller nåt liknande. |
|
|
Japp, danielb. Du är en oseriös person som inte vill ha telefonsamtal på nätterna vid bilförsäljning.:D Allvarligt! Om man nästan aldrig är hemma, inte har någon hemtelefon eller reggat kontantkort m.m. skall man då inte få annonsera alls. Det som jag tycker ger ett oseröst intryck är när folk typ skriver: OBS!OBS!OBS!OBS! riiiing lånad mail, mail kastas omedelbart. Däcksparkare, testförare, snackare & brevkompisar undanbedes. Inte min bil på bilden eftersom min är snyggare och ser lite annorlunda ut. Fullutrustad men utan AC, skinn, elhissar, taklucka o.s.v, o.s.v. Dessa fraser ger en annons ett oseröst intryck inte ett telefonnr. Ofta så återfinns också dessa meningar i annonser där det säljer gamla skrotbilar typ. någon rostig japps eller ford för en 10000kr. |
|
|
Fy f-n vad töntigt rent utsagt, hur orkar du ens hålla på o kolla upp operatör eller liknande? telefonskräck så de räcker eller, det är väll bara o ringa o prata med personen i fråga, säger lite mer om hur seriös personen i fråga är! Hur går ni tillväga när ni ska möta personen sen då? Smyger ni runt lite för att kolla hur personen ser ut innan ni går fram eller? /Personen som har kontantkort! Hällre älskad för den jag inte är än hatad för den jag är! |
|
|
Kan tillägga att jag tycker det är tillräckligt svårt att hitta en vettig bil så ska man ha krav på att personen som äger bilen ska ha abbonemang osv så kommer man nog troligen aldrig hitta någon vettig bil! Hur ser ni på annonser på e-post adresser som @hotmail.com då? Oseriöst också? Hällre älskad för den jag inte är än hatad för den jag är! |
|
|
Att skummisar kör med kontantkort innebär ju inte per automatik att alla som har kontantkort är skumma. M3/// Mullret |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.